شناسهٔ خبر: 36056117 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام کرد

اجرای«طرح میقات الرضا(ع)» در جوار مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه مبادی خراسان رضوی

حجت الاسلام نوروز پور ازاجرای طرح میقات الرضا(ع) خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این طرح ۶۵ موکب در دهه پایانی ماه صفر در مبادی ورودی خراسان رضوی به منظور ارایه خدمات فرهنگی، اسکان و پذیرایی به زائران امام هشتم برپا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «محمد نوروزپور» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با  اشاره به اجرای طرح میقات الرضا(ع) همزمان با دهه پایانی ماه صفر گفت: با توجه به اینکه در دهه پایانی ماه صفر برخی از هموطنانی که اغلب در خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، سمنان و گلستان ساکن هستند، مقیدند که با پای پیاده به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند، به همین جهت در نظر داریم که در مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه منتهی به خراسان رضوی به زوار امام رضا(ع) خدمات ارایه دهیم.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: سال گذشته بیش از 30 هزار نفر با پای پیاده به زیارت امام رئوف(ع) مشرف شدند و به آنها خدمات فرهنگی و اسکان ارایه دادیم، امسال هم بناداریم تمهیدات لازم برای پذیرایی از زوار امام هشتم که با پای پیاده و یا وسایل نقلیه راهی مشهد مقدس می شوند، را فراهم کنیم.

                          

وی خاطر نشان کرد: 65 موکب میقات الرضا(ع) در جوار امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد که در مسیرهای استانهای سمنان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی که  منتهی به خراسان رضوی هستند، اقدام به برپایی ایستگاههای صلواتی و ارایه خدمات خواهند کرد. در همین راستا جلساتی نیز با حضور مسئولین هیات مذهبی و سرکاروان های پیاده برگزار و جانمایی برپایی مواکب برای ارایه خدمات انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه برپایی ایستگاههای صلواتی و پذیرایی به صورت مردمی انجام می شود، تصریح کرد: بخشی از خدمات ارایه شده نیز از محل موقوفات امام رضا(ع) خواهد بود که سازمان اوقاف و امور خیریه در اختیار این مواکب قرار می دهد. 

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به دیگر خدمات این مواکب اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی، اسکان، استقرار مبلغ برای سخنرانی، اقامه نماز جماعت و مرثیه خوانی ازدیگر خدمات این مواکب است.

 

وی خاطر نشان کرد: 107 موکب توسط بقاع متبرکه و امامزادگان در مسیر پیاده روی اربعین حسینی برپا شد، که 65 موکب از این مواکب که درعراق برپا شده بود، براساس طرح میقات الرضا(ع) در مبادی ورودی خراسان رضوی برپا می شود.

 

نظر شما