شناسهٔ خبر: 36055926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

نتانیاهو باز هم در ماموریت تشکیل دولت شکست خورد

ابنا

بنیامین نتانیاهو برای دومین بار متوالی در ماموریت تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی ناکام ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس این رژیم اطلاع داد قادر به تشکیل کابینه نیست.

به دنبال اعلام انصراف بنیامین نتانیاهو از تلاش برای تشکیل کابینه، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای آن که بنی گانتس (رئیس ائتلاف آبی - سفید) را مامور تشکیل کابینه کند، با احزاب سیاسی رایزنی خواهد کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی روز سوم مهرماه سال جاری بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و نخست ‌وزیر فعلی این رژیم را مامور تشکیل کابینه کرد. نتانیاهو پس از آن مأمور تشکیل کابینه شد که گفت‌وگوی او با گانتس برای تشکیل کابینه فراگیر شکست خورد. او برای تشکیل کابینه 28 روز فرصت داشت و می‌بایست حمایت 61 نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را جلب می‌کرد.

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که نتانیاهو اختیار تعیین نخست وزیر و مامور تشکیل دولت جدید را دوباره به رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی بازگردانده است.

یدیعوت احرونوت هم به نقل از ریولین اعلام کرد که نتانیاهو این اختیار را دوباره به او بازگردانده و بر همین اساس او قرار است بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی سفید را در اسرع وقت مامور تشکیل دولت جدید کند و او نیز 28 روز برای انجام این ماموریت فرصت خواهد داشت.

پایگاه خبری عبری زبان 0404 تاکید کرد که برآوردها نشان می‌دهد که بنی گانتز هم قادر به تشکیل دولت جدید نخواهد بود و بر این اساس، چاره‌ای جز برگزاری دور سوم انتخابات نخواهد بود.

گانتز روز گذشته نتانیاهو را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت به جای اتلاف وقت، بهتر است اختیار تعیین نخست وزیر جدید را دوباره به رئیس رژیم صهیونیستی بازگرداند.

باید دید که گانتز در 28 روزی که فرصت دارد می‌تواند به بحران سیاسی رژیم صهیونیستی پایان دهد و دولت جدید را تشکیل دهد.

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما