شناسهٔ خبر: 36054800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون نظارت سازمان صمت خراسان رضوی مطرح کرد

تنظیم بیش از 1500 پرونده تخلف در حوزه نان

50302

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در 6 ماه اول سال جاری در حوزه آرد و نان 16500 بازرسی در کل استان داشتیم و 1522 پرونده تخلف تنظیم شد.

صاحب‌خبر -

رضا شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص رسیدگی به تخلفات واحدهای نانوایی، اظهار کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها 35 میلیارد ریال است و به مراجع مرتبط ارسال شدند. در هفته گذشته نیز دو واحد نانوایی در منطقه ثامن به دستور مرجع قضایی پلمب شد.

وی ادامه داد:  اخیرا طی برنامه‌ای، درکارگروه آرد و نان سهمیه نانوایی‌ها که بعضا کم یا زیاد است به روز می‌شوند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی، تصریح کرد: درگذشته نان به دو صورت یارانه ای و آزاد وجود داشت، اما چندماهی است که نان آزادپز وجود ندارد و نان به دو صورت یارانه ای و نیمه یارانه ای عرضه می‌شود و نانوایی‌هایی که پیشتر به عنوان آزادپز شناخته می‌شدند اکنون آرد نیمه یارانه‌ای دریافت می‌کنند و آرد آزاد فقط برای صنعت همچون شیرینی پزی‌ها و کارخانجات استفاده می‌شود.

شجاعی ادامه داد: در زمانی که این نانوایی‌ها آزادپز بودند به استناد قانون، قیمت فروش آن‌ها به نوعی قیمت تمام شده آن‌ها بود و تعیین قیمت توسط خود آن‌ها تعیین می‌شود و مانند نانوایی یارانه ای مشمول وزن و قیمت مشخص نبودند.

دولت قیمت مصوب برای رب تعیین نمی‌کند

وی در خصوص قیمت رب گوجه فرنگی، بیان کرد: رب و خیلی از اقلام دیگر توسط واحدهای تولیدی قیمتشان تعیین می‌شود و از آن‌جا که کالای اولویتی نیستند دولت قیمت مصوب برای آن ها تعیین نمی‌کند. به عبارتی نرخ آن‌ها توسط واحدهای تولیدی براساس هزینه و آنالیز تولید قیمت‌گذاری می‌شوند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی، با اشاره به ورود سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به قیمت‌گذاری رب برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، اضافه کرد: سازمان حمایت در تاریخ 98/05/01 برای رب بسته بندی 800 گرمی با درب آسان باز شو حداکثر 16500 تومان اعلام کرد که این قیمت با احتساب حداکثر ضرایب و سود تولید و حلقه‌های توزیع و مالیات بر ارزش افزوده برآورد شده و هیچ برندی تحت هیچ عنوانی نباید رب را با قیمت بیشتر عرضه کند.

شجاعی افزود: قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت همچنان به همین مقدار است و تغییری نکرده است.  قیمت های حداقل و حداکثر در سامانه 124.ir قرار داده می شود.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند شکایات خود را مبنی بر تخلف از قیمت‌های موجود در سامانه 124.ir  که قیمت‌های مصوب یا میانگین کشوری است، از طریق شماره 124، شماره پیامکی 8000124 و یا سامانه  124.ir به ثبت برسانند و این قول را می‌دهیم که حداکثر در 24 ساعت اولیه به شکایت وارد شویم و نتیجه آن را به اطلاع شاکی برسانیم.

انتهای پیام

نظر شما