شناسهٔ خبر: 36054780 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

ستاری در جلسه کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری خراسان رضوی:

تجهیز نواحی نوآوری را با تمام توان حمایت می‌کنیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه مراکز رشد، پارکهای علم و فناوری وکارخانه نوآوری باید در شهرها ایجاد شوند گفت: با تمام توان از تجهیز نواحی نوآوری حمایت میکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، سورنا ستاری در آخرین بخش از سفر یک روزه به استان خراسان در جلسه کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری شرکت کرد.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه نگاه استخدامی از بروز خلاقیت جلوگیری می کند، گفت :روحیات جوان مبتنی بر خلاقیت نوآوری و ریسک پذیری اما نگاه استخدامی با این موضوع در تضاد است.ما باید نگاه کارآفرین داشته باشیم و در این زمینه نیز فرهنگ‌سازی بیشتری انجام دهیم و استخدام را به عنوان یک امری بدانیم که از بروز خلاقیت و شکوفایی جلوگیری می کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه تفکر اشتباه خام فروشی را مورد توجه قرار داد و گفت :ازسال‌های قبل این رویه اشتباه وجود داشته است که می‌تواند تکنولوژی را با خام فروشی به دست آورد اما این تفکر با یک کار فرهنگی باید اصلاح شود و بدانیم که تکنولوژی خریدنی نیست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه ظرفیت‌های انسانی استان خراسان رضوی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت:این استان از لحاظ علمی از پیشینه بزرگی برخوردار است و البته زیست‌بوم علمی و فناوری این استان در سال های اخیر از پیشرفت چشمگیر برخوردار بوده است.

ستاری در ادامه این جلسه رویکرد شرکت های دانش بنیان درباره تامین نیازهای مردم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی با همکاری یکدیگر و از طریق مسیرهای که خود آن را به دست آوردند می‌توانند نیازهای مردم را به طور کامل پاسخ دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه این جلسه با بیان اینکه با تمام توان از جوانان خلاق و فناور و استارتاپ‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم، گفت :بیش از ۱۴۰ خدمت برای آنان در نظر گرفته‌ایم و این خدمات حوزه‌های گوناگونی را در بر می‌گیرد.ما به این روند حمایتی خود ادامه می‌دهیم .معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه این جلسه نگاه حاکم بر نوآوری در مشهد را قابل ملاحظه دانست و گفت :خوشبختانه دیدگاه خوبی بر فضای شهر درباره نو‌آوری وجود دارد.پارک علم و فناوری ،مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان با سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌تواند به زیست‌بوم نوآوری این استان را رونق بخشند.



نظر شما