شناسهٔ خبر: 36054653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیلزدگان اصفهان پرداخت شد

اصفهان- ایرنا- ۸۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیلزدگان تاکنون، به مالک خانه‌های خسارت‌دیده از سیل در استان اصفهان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

 معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: این تسهیلات تاکنون به یکهزار و ۴۰۸ نفر از سیلزدگان استان پرداخت شده است.

محسن قوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این نوع تسهیلات با عنوان بلاعوض اجاره‌بها، بلاعوض معیشتی، بلاعوض ساخت واحدهای احداثی شهری و روستایی و بلاعوض تعمیری به سیلزدگان ارائه می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه 260 میلیارد ریال کمک بلاعوض هم به سیلزدگان استان ارائه شد، تصریح کرد: تاکنون یکهزار و ۹۸ فقره وام نیز به خانوارهای دارای مشکل معیشتی پرداخت شده است.

وی با اشاره به معرفی 346 واحد معیشتی به بانک‌ها ادامه داد: کارشناسان این اداره کل بر روند بازسازی مناطق سیل‌زده نظارت دارند.

وی تاکید کرد: کیفیت ساخت واحدهای ساختمانی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده نمی‌شود.

قوی بیان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مدیریت ارشد استان بر شتاب و همکاری همه‌جانبه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سیلزدگان، عملکرد پرداخت تسهیلات روند رو به رشد گرفته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری یکهزار و ۲۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل استان پرداخت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اصفهان افزود: این میزان تسهیلات که در مجموع سه هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده را پوشش می‌دهد مربوط به ۳۲۸ واحد احداث شده شهری، یکهزار و ۷۵۲ واحد روستایی و یکهزار و ۲۴۰ واحد تعمیری شهری و روستایی است. 

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی برای تامین مسکن قشرهای کم‌درآمد، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه‌های مناطق خسارت‌دیده روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی، با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است.

بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی استان اصفهان خسارت زد.
از این تعداد پنج هزار و ۷۷۶ واحد در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری قرار دارند.
۲ هزار و ۲۲۳ واحد از واحدهای مزبور، تخریبی محسوب می‌شوند و ۶ هزار و ۲۲۳ واحد هم نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
یکهزار و ۶۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای مرمت و بازسازی این واحدها مورد نیاز است.
در مجموع ۴۰۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض معیشتی به مالکان این واحدها پرداخت می‌شود.
در پی بارش‌های بهاره و جاری شدن سیل، بخش‌هایی از مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان آسیب دید.
 

نظر شما