شناسهٔ خبر: 36054480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ضرورت فعالیت مضاعف رایزنان فرهنگی با هدف معرفی فرهنگ غنی ایران در دنیا

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر فعالیت مضاعف رایزنان فرهنگی در کشورهای مختلف، گفت: این فعالیت مقدمه‌ای برای معرفی فرهنگ غنی دینی و ملی کشورمان به مردم دنیاست.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی دوشنبه شب در دیدار با سفیر ایران در ترکیه افزود: نقش رایزنان فرهنگی کشورمان در کشورهای همسایه بسیار مهم‌تر و اثرگذاری آنان بیشتر است.

وی اضافه کرد: رایزنان فرهنگی باید در کشوری نظیر ترکیه فعال‌تر عمل کنند که در این زمینه برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای مختلف با موضوعات دینی و اسلامی موثر خواهد بود.

وی به نقش ویژه جمهوری اسلامی در تحولات فرهنگی منطقه اشاره و بیان کرد: نقش فعال سفارت ایران در ترکیه می‌تواند زمینه انتقال مفاهیم عمیق اسلامی و دینی و ارزشی را در این کشور فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی قرار گرفتن استان در امتداد مرزهای ایران با کشور ترکیه را فرصت طلایی دانست و ادامه داد: نقش سفارت ایران در استفاده از این ظرفیت بسیار حائز اهمیت و مؤثر است و انتظار می‌رود با همت جمعی و ایجاد مناطق مشترک و جذب سرمایه‌گذار، مسیر توسعه استان بیش از پیش هموار شود.

حجت‌الاسلام قریشی به رغبت دانشجویان ترکیه‌ای برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران و آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: با رفع موانع و ایجاد برنامه مدون و توسعه همکاری‌های سفارت با مسئولان دانشگاهی می‌توان از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد و زمینه انتقال دانش را نیز در این کشور فراهم ساخت.

«محمد فرازمند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز در این دیدار بیان کرد: فضای بسیار مطلوبی در راستای تعامل فرهنگی، علمی و توریستی بین 2 کشور وجود دارد و با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی می‌توان از ظرفیت کشور ترکیه برای فعالیت در تمامی زمینه‌ها استفاده کرد.

آذربایجان‌غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است و 550 کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد.

نظر شما