شناسهٔ خبر: 36054106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبرداد:

اجرای طرح تشویقی ویژه حافظان ۵ جز قرآن در هرمزگان

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدیان از اجرای طرح تشویقی حافظان ۵ جزء قرآن کریم با هدف شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان در هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین « حسین مهدیان » در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یکی از ارکان زیر بنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهلبیت(ع)در میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و  و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه های گهربار عترت(علیهم السلام)در جامعه محقق می شود.

 

 

وی به فرآیند شرکت در آزمون اشاره کرد و گفت: ثبت نام آزمون کتبی از طریق سایت از تاریخ 12 آبان لغایت 12 آذر  و قبولی در آزمون کتبی و شرکت در آزمون شفاهی از شروط این آزمون است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: افرادی که موفق شوند در سال ۹۸ پنج جز از قرآن کریم را حفظ کنند، مبلغ نقدی ۵۰۰ هزار تومانی به آنها پرداخت خواهد شد، به شرطی که در آزمونی پایان سال امتیاز لازم را کسب کنند و همچنین قرعه کشی دیگری نیز انجام و جوایزی به این افراد اهدا خواهد شد.

 


وی از اعطای مدرک توسط سازمان تبلیغات به حفاظ به عنوان دیگر مزایای درنظر گرفته شده برای حافظین یاد کرد و گفت: کمک هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان که بخش قابل توجهی از هزینه تحصیل قاریان و حافظان که مدرک مرتبط داشته باشند و یا رتبه‌های برتر مسابقات ملی و بین المللی داشته باشند، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت می‌شود.

 

 

وی، تشویقات موردی دستگاه‌ها و طرح‌های حمایتی بنیاد نخبگان را بخش دیگری از حمایت ها برشمرد و افزود: مشوق های دیگری نیز برای رتبه های برتر در مسابقات حفظ و قرائت در نظر گرفته شده است.

 

 

نظر شما