شناسهٔ خبر: 36053940 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی

در آستانه برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی وزیر آموزش‌وپرورش پیامی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، در آستانه برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در اول آبان و در مدارس سراسر کشور، محسن حاجی میرزایی با صدور پیامی، شورای دانش‌آموزی را یکی از ارکان اصلی و تأثیرگذار مدرسه برشمرد و در بخشی از این پیام اظهار کرد: دانش آموزان با تقویت ایمان و بصیرت دینی و باور به ارزش‌های اساسی انقلاب و نظام تعلیم و تربیت در این مسیر تلاش کنند و به وفاداری و حمایت آگاهانه از این ارزش‌ها پایبند باشند. متن پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشاینده و مهربان

شوراهای دانش‌آموزی در مدارس، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی و فرهنگی در آموزش‌وپرورش و یکی از ارکان اصلی و اثرگذار مدرسه است و امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی شما دانش آموزان پویا، بالنده، خلاق و پرسشگر با حضور و مشارکت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با شعار «شورای دانش‌آموزی، طلایه دار گام دوم انقلاب» مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی خود را به نمایش خواهید گذاشت.

امروز ما خود را ملزم می‌دانیم صدای شما عزیزان را که مدیران آینده کشور هستید بشنویم و دانش‌آموز محوری، دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری را در تمامی برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش‌وپرورش لحاظ کنیم.

دانش آموزان عزیز! با حضور در شوراهای دانش‌آموزی، رعایت و احترام به قانون مدنی و اجتماعی را لازمه بهروزی خود، خانواده و جامعه بدانید و مطمئن باشید اگر راهی برای توسعه و موفقیت باشد از مسیر تلاش، نظم، جدیت، قانون‌گرایی و التزام به قوانین زندگی می‌گذرد. از شما می‌خواهم با تقویت ایمان و بصیرت دینی و باور به ارزش‌های اساسی انقلاب و نظام تعلیم و تربیت در این مسیر تلاش کنید و به وفاداری و حمایت آگاهانه از این ارزش‌ها پایبند باشید و با بهره‌گیری هدفمند، دقیق و کارآمد از این ظرفیت ایجاد شده خود را برای جامعه‌پذیری و قبول مسئولیت‌های بزرگ آماده کنید.

از همکاران عزیز در مدارس به‌ویژه مدیران پرتلاش واحدهای آموزشی و اولیای محترم انتظار دارم شوراهای دانش‌آموزی را بیش ‌از پیش باور کنند و ضمن حمایت از این ظرفیت کم‌نظیر، زمینه فعالیت‌های تربیتی اثربخش را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی فراهم آورند و در جلب اعتماد و باور آینده‌سازان کشور ایران بزرگ اسلامی تلاش کنند.

از درگاه ایزد متعال برای همه شما عزیزان سلامت، عزت، موفقیت و شادابی آرزو دارم.

نظر شما