شناسهٔ خبر: 36053722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

میزان تقوا و کرامت عامل برتری زن و مرد از یکدیگر است

آیت الله عابدینی گفت: میزان برخورداری از تقوا و کرامت، عامل برتری زن و مرد از یکدیگر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جمع بانوان شهر الوند بیان کرد: در غرب آنچه از زنان و حمایت از حقوق آنها به میان می‌ آید، به منظور اهداف نظام سرمایه ‌داری و مطامع دنیوی است و با محور حق و عدالت صورت نمی‌ گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: آن چیزی که در دین برتری زن و مرد را نشان می ‌دهد، میزان برخورداری آنها از تقواست و عامل دیگری جز ارزش‌ های انسانی و الهی نمی ‌تواند موجب برتری مرد و زن از یکدیگر باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مبنای خلقت انسان بر اساس کرامت بنیانگذاری شده است، اظهار کرد: کرامت بالاترین جایگاه معنوی است که انسان به آن دست می ‌یابد و هر کسی از کرامت بیشتری برخوردار باشد، ارزش و جایگاه بالاتری دارد چرا که همه خوبی ‌ها در کرامت جمع شده است.

 

آیت الله عابدینی با تأکید بر اینکه خدا مرکز همه کرامت‌ هاست، عنوان کرد: خدا نخستین ویژگی خود را اکرم بودن معرفی کرده است و قرآن و انسان را هم بر مبنای کرامت آفریده است.

 

وی افزود: عالم، مدرسه ‌ای است که معلمانش خدا، انبیاء و ائمه هستند و کتاب آن قرآن است، انسان با انس گرفتن با قرآن کریم می‌ تواند درس زندگی بیاموزد و خود را با دستورات قرآنی به جایگاه کرامت برساند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: کرامت عامل مهمی است که نشان دهنده برتری زن و مرد از یکدیگر است و جهان برای انسان، انسان برای عبادت، عبادت برای تقوا و تقوا برای رساندن انسان به جایگاه کرامت خلق شده است و میزان برتری زن و مرد از یکدیگر را نشان می ‌دهد.

نظر شما