شناسهٔ خبر: 36053571 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استرالیا پاسخ منفی داد؛

مشکل مالی مانع برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران و برزیل!

مرتضی احمدی

مشکلات مالی فدراسیون فوتبال مانع برگزاری بازی دوستانه تیم ملی ایران با برزیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران که در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا حضور دارد، تاکنون نتوانسته از «فیفادی»های خود استفاده کند و چهار بار این فرصت ارزشمند را از دست داده است.

فیفادی بعدی روز ۲۸ آبان است یعنی پنج روز بعد از بازی تیم ملی ایران با عراق در مرحله انتخابی جام جهانی. با درخواست مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال در حال رایزنی و پیگیری برای انجام یک بازی دوستانه است.

فدراسیون فوتبال ابتدا درخواست بازی با استرالیا را داشت. فدراسیون فوتبال استرالیا مدعی شد سرمربی این تیم ترجیح داده در این فیفادی بازی نکند و به این ترتیب به درخواست ایران پاسخ منفی داده است.

مذاکره با برزیل هم در دستور کار فدراسیون قرار داشت اما در نهایت به جایی نرسید. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این ارتباط مدعی شد برنامه های برگزاری این مسابقه هماهنگ شده بود ولی نیاز به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پول بوده است! تاج در اینباره گفت: مشکل ما ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود. شاید برگزاری این بازی خودش ۱ میلیون دلار عایدی داشت ولی ۵۰۰ هزار دلار باقیمانده را نمی توانستیم فراهم کنیم. برزیل برای ما صبر کرد ولی وقتی نتوانستیم پول را جور کنیم با کره جنوبی بازی گذاشت.

نظر شما