شناسهٔ خبر: 36051525 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

کورس صدرنشین‌ها، استقلال به دنبال برد چهارم

صاحب‌خبر -


حامد جیرودی / هفته هفتم لیگ برتر نوزدهم که دیروز با برگزاری 3 دیدار آغاز شد، امروز با برگزاری 5 دیدار به پایان می‌رسد و سپاهان، تراکتور و شهرخودرو رقابت سختی برای صدرنشینی خواهند داشت. البته در این بین بازی سایپا و استقلال هم اهمیت زیادی برای دو تیم بخصوص هواداران آبی‌پوش دارد.
 مصاف تیم‌های پرطرفدار، دوئل ژنرال و آقامعلم
نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر از ساعت 15:30 میزبان تراکتور است و به عبارتی دو تیم پرطرفدار به مصاف هم می‌روند. تیم شهر خسته با وجود همه مشکلات مالی، نتایج نسبتاً خوبی گرفته و در مقابل، تراکتور 14 امتیازی با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم است. شاگردان مصطفی دنیزلی در غیاب اشکان دژاگه مصدوم نمی‌خواهند از کورس صدرنشینی عقب بمانند. نساجی و تراکتور، فصل گذشته برای اولین بار در لیگ برتر با هم دیدار کردند که هر دو بازی رفت و برگشت 1-1 شد. گل گهر و سپاهان هم از ساعت 16:30 در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان با هم مصاف می‌کنند. گل گهر بعد از اخراج وینگو بگوویچ، مجید جلالی را جایگزین او کرد تا «آقامعلم» دوباره به لیگ برتر بازگردد. حالا وظیفه جلالی جدا کردن گل گهر از ته جدول است و اینکه به وضعیت این تیم سر و سامان دهد. این تیم در مقابل سپاهانِ قلعه‌نویی قرار می‌گیرد که صدرنشین لیگ است و هنوز متحمل شکستی نشده است.
 سایپا– استقلال؛ آبی‌ها به دنبال برد جدید
سایپا و استقلال در حالی از ساعت 16:45 با هم دیدار می‌کنند که نارنجی‌پوشان میزبان این مسابقه هستند. سایپا در این فصل، بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه شهید دستگردی اکباتان برگزار می‌کند و با توجه به اهمیت دیدار مقابل استقلال، قرار بود این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما دیروز اعلام شد با توافق دو باشگاه، این بازی در ورزشگاه شهدای شهرقدس برگزار می‌شود.
سایپا شروع خوبی در لیگ برتر داشت ولی شاگردان ابراهیم صادقی در ادامه روند معکوسی پیدا کردند و 3 باخت متوالی در لیگ و شکست در جام حذفی مقابل شاهین، وضعیت این تیم را نامساعد کرده است اما استقلال اوضاع متفاوتی را تجربه کرد. شاگردان استراماچونی پس از شروع ضعیف، با 3 برد متوالی اخیر در لیگ و جام حذفی شرایط خوبی پیدا کرده‌اند و حالا  سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان به دنبال بهتر شدن وضعیت تیمش در جدول است. استقلال در این مسابقه عارف غلامی و هرویه میلیچ را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و سیاوش یزدانی مدافع ملی‌پوش این تیم هم مصدوم است. بنابراین دست استراماچونی تا حدودی در خط دفاع بسته است. ضمن اینکه علی دشتی هم در اختیار باشگاه گذاشته شده و نمی‌تواند برابر تیم فصل گذشته‌اش بازی کند. سایپا و استقلال تاکنون 36 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که سهم استقلال، 17 برد بوده و در 7 بازی هم تن به شکست داده است. آبی‌ها در این بازی‌ها 49 گل به ثمر رسانده‌اند و نارنجی‌پوشان هم 35 گل زده‌اند.
 بازی حذف شدگان، جدال برنده‌ها
ذوب آهن و شهرخودرو از ساعت 16:50 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم می‌روند. گرچه ذوب آهن به عنوان بهترین تیم ایران در رده‌بندی جدید AFC معرفی شده اما تیم علیرضا منصوریان شرایط خوبی ندارد. ذوب آهن هنوز در لیگ برتر بردی به دست نیاورده و هفته گذشته در خانه مقابل تیم دسته اولی مس کرمان 4 - 2 شکست خورد و از گردونه جام حذفی کنار رفت. شهرخودرو هم با وجود اینکه در لیگ برتر نتایج خوبی گرفته اما در جام حذفی مقابل نفت مسجدسلیمان شکست خورد تا این مسابقه، نبرد تیم‌های حذف شده جام حذفی باشد. ضمن اینکه یحیی گل محمدی برابر تیم سابق خود که آن را دو بار قهرمان جام حذفی و یک بار قهرمان سوپرجام کرد، قرار می‌گیرد. ذوب آهن و شهرخودرو که تا فصل پیش پدیده نام داشت، پیش از این 10 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم ذوب‌آهن 6 پیروزی و شهرخودرو یک برد بوده و 3 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
در آخرین بازی این هفته هم، نفت مسجدسلیمان و شاهین از ساعت 17 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان با هم دیدار می‌کنند. نفت با 5 مساوی رکورددار تساوی در لیگ است اما شاگردان مهدی تارتار این تساوی‌ها را با تیم‌های مدعی مثل شهرخودرو، استقلال و تراکتور و سپاهان به دست آورده‌اند. در مقابل شاهین هنوز بردی در لیگ به دست نیاورده که جدایی عبدالله ویسی را از پی داشت. گفتنی است نفت، شهرخودرو را در مشهد برد و شاهین هم که مهرداد کریمیان را به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت دارد، از سد سایپا گذشت تا به این ترتیب دو تیم با پیروزی در جام حذفی گام به این میدان بگذارند.

نشست خبـــری

استراماچونی: بازیکنان مدنظرم آزاد نیستند
آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری گفت: «بازی قطعاً به دلایل مختلف سخت خواهد بود. من برای این بازی نگرانی‌های خودم را دارم. به همین دلیل به بازیکنانم گفتم که برای ما مهم است به روندی که در پیش روی داریم، ادامه دهیم.» واکنش سرمربی استقلال به کنار گذاشتن علی دشتی و اینکه در شرایط فعلی با کمبود بازیکن مواجه می‌شود، چنین بود: «یک بازیکن کمتر برای هیچ ‌تیمی خوب نیست ولی ارزش فنی یک بازیکن با رفتار حرفه‌ای او متفاوت است. شما می‌توانید بهترین بازیکن باشید ولی رفتار حرفه‌ای نداشته باشید و تصمیم من این است که از او استفاده نکنم. صادقانه باید بگویم گزینه‌هایی را به باشگاه ارائه داده‌ام ولی آنها آزاد نیستند و به این ترتیب باید تا ژانویه صبر کنم تا بازیکنان مد نظرم را جذب کنم.» ابراهیم صادقی، سرمربی سایپا نیز گفت: «می‌دانیم استقلال روی زمین بازی می‌کند و بازی‌سازی را از عقب زمین انجام می‌دهد. این تیم در خط هافبک بازیکنان خوبی دارد که سعی می‌کنیم آنها را مهار کنیم. البته اگر خیلی به تیم حریف توجه کنید، از برنامه‌های تیم خودتان جا می‌مانید.»


نظر شما