شناسهٔ خبر: 36047927 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بیست و هفتمین مجله فناوری مهر منتشر شد

معصومه بخشی پور

بیست و هفتمین شماره مجله فناوری مهر در ۵ سرفصل مجزا شامل فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های نوین، علم و دانش، فناوری خودرو و هوافضا منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شماره ۲۷ مجله فناوری مهر در بخش فناوری های نوین در گزارشی با عنوان «ایران ساخت های دانش بنیان چقدر صرفه جویی ارزی می کنند» به بررسی وضعیت صرفه جویی ارزی محصولات شرکتهای دانش بنیان پرداخته است. در این بخش دستیابی محققان به دانش فنی و ساخت پرنده خورشیدی و درمان بیماران سایر کشورها با داروهای زیستی ایران از جمله اخبار خواندنی است.

بخش علم و دانش این شماره از مجله فناوری مهر، نگاه جامعی به برندگان جوایز نوبل پزشکی، شیمی و فیزیک دارد و به حواشی انتخاب برندگان این جایزه علمی می پردازد. در این بخش اخباری در مورد رتبه تولید علم ایران و خطری که بودجه پژوهشی دانشگاهها را تهدید می کند، دیده می شود.

در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفتگوی مهمی با عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص شبکه ملی اطلاعات منتشر شده است که وی از عدم تایید پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه ملی خبر می دهد.

انتشار اخباری در خصوص شفاف سازی خدمات ارزش افزوده موبایل از دیگر اخبار مهم این بخش است.

بیست و هفتمین شماره از مجله فناوری مهر، در بخش فناوری خودرو اخبار جذابی از خودروهای خودران دارد. ساخت سیاه ترین خودروی جهان با فناوری نانو و ابداع کامیون خودران بدون کابین از جمله اخبار خواندنی این بخش است.

در بخش هوافضا نیز اخبار مهمی از آماده سازی پرتاب ۳ ماهواره ایرانی تا ۳ ماه دیگر و نیز مدل مهندسی ماهواره ناهید ۲ دیده می شود. بی اثر بودن تحریم ها در برنامه های فضایی ایران در کنار اخبار مربوط به فناوریهای فضایی سایر نقاط جهان، از دیگر اخبار خواندنی این بخش است.

بیست و هفتمین مجله فناوری مهر در ۵۵ صفحه از این لینک قابل دسترسی است.

نظر شما