شناسهٔ خبر: 36044953 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ماجرای ادعای کریمی‌قدوسی درباره بازداشت دولتی‌ها در پرونده آمدنیوز به کجا رسید؟/ آیا نیروهایی در نهاد ریاست‌جمهوری در ارتباط با آمدنیوز بازداشت شدند؟

رئیس حراست نهاد ریاست‌جمهوری‌ صحبت‌های کریمی‌قدوسی، نماینده مجلس، درباره بازداشت برخی از نیروهای نهاد ریاست‌جمهوری در ارتباط با کانال ضدانقلاب آمدنیوز را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ دستگیری‌ای در نهاد ریاست‌جمهوری در پیوند با پرونده آمدنیوز روی نداده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| علیرضا خان‌کرمی، رئیس حراست نهاد ریاست‌جمهوری‌، صحبت‌های کریمی‌قدوسی، نماینده مجلس، درباره بازداشت برخی نیروهای نهاد ریاست‌جمهوری در ارتباط با کانال ضدانقلاب آمدنیوز را تکذیب کرد و در این رابطه گفت: تاکنون هیچ دستگیری‌ای در نهاد ریاست‌جمهوری در پیوند با پرونده آمدنیوز روی نداده است.
 
به گزارش اعتمادآنلاین، رئیس حراست نهاد ریاست‌جمهوری‌ در این باره توضیح داد: امکان ندارد کسی بازداشت شود و به حراست ریاست‌جمهوری خبر داده نشود، حتی اگر نهادهای امنیتی روی نیرویی در نهاد ریاست‌جمهوری حساس باشند، به حراست ریاست‌جمهوری آگاهی داده می‌شود.

 

خان‌کرمی همچنین با اشاره به نوشته‌های کریمی‌قدوسی در خصوص حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری، نیز گفت: چون با حسام‌الدین آشنا مشکل دارند جوری پیام می‌فرستند که بگویند او را هم کنترل کنید. چون آشنا در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری حضور دارد و در انتقاد از سریال گاندو هم زیاد توییت کرد، شاید جنگ روانی علیه او به راه انداخته باشند تا بعضی از نهادهای امنیتی بر او متمرکز شوند.

 

رئیس حراست نهاد ریاست جمهوری در پاسخ اینکه «آیا اطلاعات سپاه تاکنون گزارشی از نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با آمدنیوز خواسته است» گفت: نه، گزارشی نخواسته‌اند، اما اگر نیازی به گزارش باشد، حاضریم همکاری کامل کنیم.

 

کریمی‌قدوسی درباره دولتی‌ها و ارتباط با آمدنیوز چه گفت؟

 

روز یکشنبه جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد، در در یک رشته‌توییت ابتدا بازداشت زم را نتیجه افشارگری‌های حسن عباسی دانست و تاکید کرد که قوه‌ قضاییه باید عباسی را آزاد کند. 

 

او در توییت دوم خود به نقش حسام‌الدین آشنا در ارتباط با کانال آمدنیوز اشاره کردو گفت: نقش حسام‌الدین آشنا مسئول اتاق عملیات روانی دولت در ماجرای آمدنیوز باید مورد توجه واقع شود.

 

پس از آن هم از بازداشت برخی از نیروهای نهاد ریاست‌جمهوری در ارتباط با کانال آمدنیوز خبر داد. 

 

او در آخرین توییت خود نیز پای محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، را به میان آورد و نوشت: «در زمان صدارت آقای واعظی بر وزارت ارتباطات در دولت یازدهم آمدنیوز بالا آمد؛ در همان زمان اخباری در باب حمایت ایشان از ادمین‌های آمدنیوز منتشر شد.»

 

کریمی قدوسی

 

 

به گزارش اعتمادآنلاین، پس از انتشار این توییت‌ها از سوی نماینده مشهد، حسام‌الدین آشنا با کوت کردن توییتی که درباره او نوشته شده بود به کریمی‌قدوسی پاسخ داد: «چه بسا یکی هم بگوید؛ نقش جواد کریمی‌قدوسی مأمور اتاق عملیات روانی ضد دولت در ماجرای آمدنیوز باید مورد توجه واقع شود.»

 

 

حسام‌الدین آشنا

 

ربیعی: برخی افراد رکورددار تهمت‌زنی هستند/ ادعای بازداشت در نهاد ریاست‌جمهوری در خصوص آمدنیوز کذب است
 

همچنین علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود در واکنش به ادعای کریمی‌قدوسی با تاکید بر این موضوع که برخی افراد رکورددار نشر تهمت‌زنی هستند، گفت: باید این موضوع را در نظر داشت که برخی از اظهارنظرها موجب از بین رفتن اعتماد مردم می‌شود. ادعای بازداشت در نهاد ریاست‌جمهوری در خصوص آمدنیوز کذب است. امیدوارم که دستگاه قضا با نشر اکاذیبی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود برخورد کند و به این اظهارت توجه داشته باشد. بار دیگر از اطلاعات سپاه تشکر می‌کنم. همان‌طور که قبلا هم گفتم باید درباره چیستی آمدنیوز پرسید.

 

بازداشت‌های ادعایی  کریمی‌قدوسی در کجاها صورت گرفت؟

 

پس از اظهارنظر سخنگوی دولت کریمی‌قدوسی ساکت ننشست و بار دیگر با انتشار مطالب دیگری ابعاد دیگری از ادعای خود را فاش کرد. 

 

او در این پیام توییتری با افشای نام دفاتری که مدعی است رابط‌های کانال آمدنیوز در آنها تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند، نوشت: «سال 96 در موج اول دستگیری ادمین‌های تلگرامی و آمدنیوز چهار رابط روح‌الله زم یکی دردفتر حسام‌الدین آشنا مشاور ویژه رییس‌جمهور دومین رابط در مجموعه ارتباطات دفتر ریاست‌جمهور سومین رابط در دفتر آقای بانک و چهارمین رابط در قوه قضاییه که بااین کانال درارتباط بودند تحت تعقیب قرارگرفتند»

 

کریمی قدوسی

 

 

ریپلای سه باره آشنا بر توییت کریمی‌قدوسی

 

به گزارش اعتمادآنلاین، در ادامه واکنش‌ها به اظهارات کریمی‌قدوسی و بعد از تکرار ادعای کریمی‌قدوسی درباره بازداشت برخی از نیروهای نهاد ریاست‌جمهوری در سال 96 حسام‌الدین آشنا با سه بار ریپلای بر روی توییت کرمی‌قدوسی از او خواست که مستندات خود را درباره مباحث مطرح شده ارائه دهد.

 

آشنا - کریمی‌قدوسی

 

 

آشنا - کریمی قدوسی

 

 

 

نظر شما