شناسهٔ خبر: 36043331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به عبدالله: می‌خواهیم صلح در افغانستان به کمک شما تحقق یابد

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی سفری به افغانستان و در دیدار با رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی تمایل خود را برای برقراری صلح در این کشور توسط عبدالله بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‎‌ای خبرگزاری تسنیم، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همراه هیئتی در جریان سفر به افغانستان با «عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی این کشور در قصر سپیدار دیدار و گفت‌وگو کرد.

پلوسی در این دیدار گفت: افغانستان و آمریکا متحد استراتژیک هستند و همکاری میان دو کشور ادامه خواهد یافت و می‌خواهند وضعیت افغانستان را از نزدیک تحت نظر داشته باشند.

به نقل از فیسبوک عبدالله عبدالله، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود:  ما می‌خواهیم صلح در افغانستان به کمک شما و به رهبری و مالکیت افغان‌ها تحقق یابد، امنیت برقرار شود و اقتصاد افغانستان بهبود یابد و مردم افغانستان در امنیت و رفاه زندگی کنند.

همچنین پیش از این دیدار، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان نیز ملاقات کرده است.

در این دیدار غنی اظهار داشت: ماهیت حضور آمریکا در افغانستان براساس پیمان‌هایی است که بین دو کشور امضا شده و درباره چگونگی حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز در آینده بحث خواهد شد.

شایان ذکر است که نانسی پلوسی یکی از مخالفان سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور است و بارها مواضع تندی را علیه یکدیگر مطرح کرده‌اند.

همزمان با سفر رئیس مجلس نماینگان آمریکا و هیئت همراه به کابل «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا و شماری دیگر از فرماندهان ارشد این کشور با محمد اشرف‌غنی دیدار کرده‌اند.

این نخستین سفر وزیر دفاع آمریکا به افغانستان در رأس هیئت عالی‌رتبه نظامی به افغانستان است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما