شناسهٔ خبر: 36041113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور جوانان:

سمنهای جوانان جزو سازمان یافته ترین ساختارهای غیر دولتی کشور هستند

تندگویان با بیان این که سمن های جوانان جزو سازمان یافته ترین ساختارهای غیر دولتی کشور هستند,گفت: سمن های جوانان حتی تا سطح روستاهای کشور فعال هستند و هر نهادی می تواند با توجه به نیازی که دارد مستقیم با خود آنها وارد مذاکره شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان ، «محمد مهدی تندگویان» امروز به همراه سجاد سالک مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی جوانان با محمد پژمان معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری به منظور همکاریهای مشترک برای حل مسائل حاشیه نشینی شهری دیدار و گفت و گو کرد.


معاون امور جوانان در این نشست با اشاره به تغییرات ساختاری و رویکرد تشکل های جوانان در دو سال اخیر گفت: سعی کردیم تا از نگاه صرف فعالیت های داوطلبانه به تشکلها خارج شویم و برای موضوعات مختلف شبکه تخصصی ایجاد و همه فعالیت های سمن ها را معطوف به اشتغالزایی کردیم.
 

وی ادامه داد: در سفر های استانی با تشکلهایی مواجه شدیم که در موضوعات حاشیه نشینی فعال هستند و در مسائل مختلف آنها مثل آموزش سواد, کودکان کار, زنان سرپرست خانوار , برطرف کردن آسیب ها و کارآفرینی ار می کنند.
 

معاون امور جوانان تصریح کرد: تشکلهای جوانان با توجه به تخصص و ظرفیتی که دارند بسترهای مناسبی هستند تا بتوان با سیاستگذاری مناسب و هدایت و توانمند سازی, از آنها برای حل مسائل و مشکلات مختلف حاشیه نشینی شهری استفاده کرد.
 

وی افزود: هدف ما این است تا هر نهادی که نیاز به خدمات تشکلهای ما دارد بتواند از آنها استفاده کند و از طرفی نیز با این کار به توانمند سازی و اشتغالزایی سمنهای جوانان هم کمک کنیم.
 

تندگویان با بیان این که سمنهای جوانان جزو سازمان یافته ترین ساختارهای غیر دولتی کشور هستند, تاکید کرد: سمنهای جوانان حتی تا سطح روستاهای کشور فعال هستند و هر نهادی می تواند با توجه به نیازی که دارد مستقیم با خود آنها وارد مذاکره شود.
 

«سجاد سالک» نیز در این نشست با بیان این که 245 سمن جوانان در حوزه آسیب های اجتماعی کار می کنند افزود: زمینه کاری این سمنها گسترده و تنوع بالایی دارد و فرصت خوبی است تا بتوانیم با هماهنگ کردن و برنامه ریزی برای آنها هم موجب توانمد شدن تخصصی و اشتغال سمنها در حوزه های مختلف حاشیه نشینی شویم و هم از این ظرفیت خوب برای کمک به حل مشکلات حاشیه نشینی استفاده کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما