شناسهٔ خبر: 36039332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کدام احزاب و تشکل‌ها مجاز به فعالیت برای انتخابات مجلس یازدهم هستند؟

حمید ملانوری، مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور، به «اعتمادآنلاین» گفت: جامعه مدرسین و مجمع مدرسین حوزه علمیه قم تشکل حوزوی هستند و تا زمانی که فعالیت سیاسی و حزبی نکنند نیازی به دریافت مجوز از وزارت کشور ندارند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| 82 حزب ملی، 34 حزب استانی و 6 جبهه سیاسی خود را با قانون احزاب تطبیق داده و از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز فعالیت سیاسی و انتخاباتی دریافت کرده‌اند.

 

همچنین با وجود اختلافاتی که بر سر مجوز فعالیت تشکل‌های روحانی مطرح بود، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفته منع قانونی برای فعالیت مجمع روحانیون و جامعه روحانیت مبارز وجود ندارد.

 

حمید ملانوری، مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور، گفت: جامعه مدرسین و مجمع مدرسین حوزه علمیه قم تشکل حوزوی هستند و تا زمانی که فعالیت سیاسی و حزبی نکنند نیازی به دریافت مجوز از وزارت کشور ندارند.

 

پیش از ابلاغ قانون جدید احزاب، تعداد احزابی که در سایت وزارت کشور ثبت شده‌ و مجوز فعالیت داشته‌اند حدود 240 حزب بوده که برای ادامه فعالیت باید با قانون جدید خود را تطبیق می‌دادند.

 

قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی 4 بهمن 1394 در جلسه علنی مجلس به تصویب رسید و در تاریخ 8 آبان 1395 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید و از سوی رئیس‌جمهوری برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد.

 

 

نظر شما