شناسهٔ خبر: 36038349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

صاحب‌خبر -

۱۶:۵۷

ظریف: شرایط فراهم شود، به عربستان سفر می‌کنم

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه المسیره گفت: ایران دائما در کنار ملت یمن خواهد ایستاد و ما براین باوریم که توقف جنگ در درجه اول به مردم یمن کمک می‌کند.

ظریف گفت: تماس‌های مداومی با عمران خان، نخست وزیر پاکستان در رابطه با مساله یمن داریم.

وی در گفت وگو با این شبکه یمنی افزود: تهران از هر ابتکار عملی برای کاهش تنش در منطقه استقبال می‌کند و برای پایان جنگ یمن همکاری خواهد کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: اگر شرایط مناسب فراهم شود، من آماده سفر به ریاض برای حل اختلافات خواهم بود.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

Fararu.com Fararunews @
۱۵:۲۶

زنگنه: بیش از ۹۵ درصد ارز پتروشیمی‌ها به کشور بازمی‌گردد

وزیر نفت گفت: صادرات پتروشیمی‌ها و بازگشت ارز حاصل از این صادرات به کشور به خوبی انجام می‌شود و بیش از ۹۵درصد شرکت‌های پتروشیمی‌ در بازگرداندن ارز بسیار خوب عمل می‌کنند.

زنگنه افزود: تنها چند شرکت به اصطلاح بازی در می‌آورند که برای پیگیری به دستگاه‌های نظارتی معرفی شده‌اند اما پتروشیمی‌های بزرگ و اصلی مانند هلدینگ خلیج‌فارس، هلدینگ پارسیان و هلدینگ تاپیکو خیلی خوب عمل می‌کنند.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

Fararu.com Fararunews @
۱۵:۱۵

زلزله ۵.۶ ریشتری کوخرد بستک را لرزاند

ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز زلزله‌ای به قدرت ۵.۶ دهم ریشتر کوخرد هرمزگان در اطراف بستگ را لرزاند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:زمین لرزه تقریبا درهمه شهرهای هرمزگان احساس شده اما طبق تماسی که با فرمانداران و بخشداران این مناطق گرفته شده، تاکنون مشکل و یا خسارتی مالی و بویژه جانی گزارش نشده است.

وی بیان داشت: اکیپ‌های امدادی و خدمات رسان نیز بلافاصله به منطقه زلزله زده اعزام شدند و درحالت آماده باش هستند.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

 

Fararu.com Fararunews @
۱۵:۰۹

کی‌روش متهم به دلالی با یک ایرانی شد

خورخه آندریس پاترون روزنامه نگار کلمبیایی ادعا کرد که موسسه‌ای که تدارک دیدار دوستانه الجزایر و کلمبیا را در کشور فرانسه دیده است، ارتباط نزدیکی با کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی این تیم دارد.

دیدار دوستانه با الجزایر به درخواست کارلوس کی‌روش صورت گرفت و سازمان 'Evol Sport' این دیدار را تدارک دیده بود. مدیریت این شرکت را شخصی ایرانی برعهده دارد که در زمان حضور کارلوس کی‌روش در ایران نیز با این مربی فعالیت داشته است. حتی کی‌روش او را به تیم ملی فوتبال ایران نزدیک کرده بود و او مسئول دیدار‌های دوستانه و اردوی‌های تیم ملی فوتبال ایران بود.

به نوشته سایت pulzo، این اولین باری نیست که کی‌روش با چنین اتهاماتی روبرو می‌شود. کی‌روش در سال ۲۰۱۸ نیز از سوی علی کریمی به همین دلایل مورد انتقاد و هجمه قرار گرفت.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

Fararu.com Fararunews @
۱۳:۰۲

ربیعی: ادعای بازداشت در نهاد ریاست جمهوری کذب است

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز در مورد توییت روز گذشته یک نماینده مجلس مبنی بر روشن شدن دستگیری‌های مرتبط با آمدنیوز در نهاد ریاست جمهوری گفت: برخی اظهارنظرها موجب از بین رفتن اعتماد مردم می‌شود. دستگیری در ریاست جمهوری کذب محض است، نمی توانیم با شیوه های آمدنیوزی با آمد نیوز برخورد کنیم.

ربیعی افزود: برخی افراد رکورددار نشر تهمت‌زنی هستند. امیدوارم که دستگاه قضا با نشر اکاذیبی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود برخورد کند. بار دیگر از اطلاعات سپاه تشکر می‌کنم. همان‌طور که قبلا هم گفتم باید درباره چیستی آمدنیوز پرسید.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

Fararu.com Fararunews @
۱۲:۵۷

ورود فیفا به ماجرای حرکت توهین‌آمیز بحرینی‌ها

در پی اقدام سخیف جمعی از تماشاگران بحرینی در هنگام پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در ریفا و در ابتدای بازی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر بحرین، فدراسیون فوتبال ایران نامه‌ای در تاریخ ۱۶ اکتبر به فدراسیون بین‌المللی فوتبال ارسال کرد.
با اعلام دپارتمان امور بین الملل این شکایت اعلام وصول شده و در مرحله بررسی و پیگیری قرار گرفت.

دیدار تیم‌های ملی ایران و بحرین در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز ۲۳ مهر برگزار شد که تیم ایران با نتیجه یک بر صفر نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

Fararu.com Fararunews @
۱۲:۵۱

روزنامه‌های استرالیا در اقدامی نمادین، صفحه یک خود را سانسورشده چاپ کردند

روزنامه‌های بزرگ استرالیا امروز در نمایشی نادر از همبستگی، به محدودیت‌های رسانه‌ای در این کشور اعتراض کردند و در راستای مبارزه برای آزادی رسانه‌ها، صفحه‌های یک خود را به صورت سانسور شده چاپ کردند.

این روزنامه‌ها می‌گویند قوانین سختگیرانه امنیتی که دولت اعمال می‎‌کند، مانع از اطلاع‌رسانی درست و دقیق آنها شده است.

این اقدام نمادین، بخشی از کارزار «ائتلاف برای حق دانستن» است که با استقبال گسترده در میان روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای در استرالیا مواجه شده است.

برخی از وب‌سایت‌های خبری هم در همراهی با این کارزار صفحه‌ اول خود را سیاه کردند.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

 

Fararu.com Fararunews @
۱۲:۲۹

ارائه لیستی برای مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه درباره آخرین وضعیت مسعود سلیمانی، دانشمند بازداشت شده ایرانی در آمریکا گفت: حدود ۲۰ نفر از ایرانیان به اتهام واهی دور زدن تحریم‌ها از سوی دولت آمریکا بازداشت و زندانی شده‌اند. اقدامات آنها خلاف مقررات، آدم‌ربایی و گروگان‌گیری است.

موسوی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه در همان لحظه با خبر شدن این مسائل، چه به دولت‌هایی که به خواست آمریکا پاسخ مثبت داده‌اند و چه دولت ‌آمریکا، اعتراض کرده است.

این دیپلمات کشورمان افزود: اگر اراده‌ای باشد آماده مبادله و تلاش برای حل مسئله هستیم. لیستی هم به آنها داده‌ایم اگر اراده‌ای باشد امیدوار به آزادی این افراد هستیم.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

Fararu.com Fararunews @
۱۱:۳۵

ظریف: تصمیم "اف ای تی اف" کاملا سیاسی است

«محمد جواد ظریف» روز دوشنبه در حاشیه نخستین کنفرانس یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل در جمع خبرنگاران درباره هشدار "اف ای تی اف" به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران در قوانین داخلی خود مبارزه با پولشویی را به عنوان یک ضرورت و هدف دنبال می کند تصمیم اف ای تی اف کاملا سیاسی است که کاملا با آن مخالف هستیم؛ اما به خاطر منافع ملی خودمان تمام اقدامات لازم را برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و مقابله با پولشویی انجام دادیم.

وزیر امور خارجه، تصویب آیین نامه مبارزه با پولشویی در دولت و قوه قضاییه را گام مهم ایران در این زمینه برشمرد و گفت: این‌ آیین نامه قانون مفصلی و کاملی است و امیدوارم با همگرایی داخلی و اقدامات بعدی برای گرفتن بهانه از دست کسانی که منافع ایران را دنبال نمی کنند و مخالف ما هستند، فراهم شود.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

Fararu.com Fararunews @
۱۰:۲۸

سفر غیرمنتظره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به افغانستان

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همراه با یک هیأت عالی رتبه از نمانیدگان این کشور در سفری از قبل اعلام نشده، به افغانستان سفر کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که روز گذشته نیز «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده به کابل پایتخت افغانستان سفر کرد.

افزایش سفرهای مقامات آمریکایی به افغانستان در حالی صورت گرفته که کابل در انتظار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

Fararu.com Fararunews @
۱۰:۲۶

سخنگوی وزارت خارجه: "صلح هرمز " را به سران کشورهای ذی‌ربط ارسال کردیم

سید عباس موسوی در نشست خبری امروز خود با اشاره به حمله چندی پیش به نفت کش ایرانی گفت : پیگیر این موضوع هستیم و گزارشی در این ارتباط به شورای امنیت و سازمان ملل ارائه کردیم.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت : پویش صلح هرمز که توسط رییس‌جمهور مطرح شده را به سران کشورهای ذی‌ربط ارسال کردیم و امیدواریم آنها به این طرح در راستای صلح و امنیت منطقه بپیوندند.

موسوی همچنین از سفر وزیر امورخارجه و رییس‌جمهور به کشور آذربایجان برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه و سران کشورهای جنبش نم خبر داد.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

Fararu.com Fararunews @
۰۹:۳۳

سعد حریری با اصلاحات اقتصادی موافقت کرد

سعد حریری، نخست وزیر لبنان در واکنش به تظاهرات ضددولتی در بیروت با بسته‌ای از اصلاحات اقتصادی موافقت کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های دولتی در لبنان گزارش کرده است که آقای حریری اصلاحات پیشنهادی را دوشنبه به هیات وزیران ارائه می‌دهد.

طرح اصلاحات پیشنهادی حریری شامل کاهش پنجاه درصدی حقوق رییس جمهوری، نخست وزیر، وزرا و نمایندگان مجلس است.

این کاهش همچنین شامل حقوق روسای جمهوری و دیگر مقام‌های ارشد پیشین هم می‌شود.

از دیگر اصلاحات مورد نظر حریری، کاهش قابل ملاحظه کسری بودجه از طریق دریافت سه میلیارد و سیصد میلیون دلار از بانک مرکزی و دیگر بانک‌های لبنان، خصوصی سازی بخش مخابرات و بازسازی صنعت تولید و توزیع برق است.

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

Fararu.com Fararunews @

نظر شما