شناسهٔ خبر: 36038087 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال|

امیدواری استقلال به سایپا برای رفتن به بالای جدول

خبرگزاری تسنیم

پرونده هفته هفتم لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری ۵ دیدار بسته می‌شود و در یکی از مهمترین بازی‌ها استقلال میهمان سایپا خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، هفته هفتم لیگ برتر فوتبال امروز (دوشنبه) با برگزاری 5 دیدار به پایان می‌رسد.

امیدواری استقلال به سایپا برای رفتن به بالای جدول

نساجی - تراکتور
مصاف دو تیم با هواداران پر شور. تیم‌هایی که هر کدام با پر شورهای سرخپوش، کار را برای میهمانان سخت می‌کنند. میزبان‌هایی که به سختی امتیاز می‌دهند. این هفته مصاف نساجی و تراکتور با حضور هواداران پر شوری که دارند، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ باشد. در یک سمت میدان نساجی میزبان قرار دارد که با وجود مشکلات متعددی که در این فصل داشته، جایگاه مناسبی در جدول دارد. تیم رضا مهاجری از 6 هفته ابتدایی 9 امتیاز کسب کرده است. نساجی از سه بازی خانگی‌اش دو برد و یک مساوی کسب کرده که البته این مساوی هم هفته گذشته مقابل ماشین‌سازی تبریز بود. حالا نساجی باید دومین دیدار پیاپی خانگی‌اش را مقابل نماینده دیگر تبریز برگزار کند.

تراکتور در شرایطی به مصاف نساجی می‌رود که در 6 هفته ابتدایی، حتی یک بار دروازه‌اش باز نشده و رکورد خوبی را از خود به جا گذاشته است. تراکتوری‌ها که با تیم پر ستاره این فصل به دنبال کسب اولین قهرمانی لیگ هستند، برای اینکه به حضور پر قدرت خود در بالای جدول ادامه دهند، باید پیروز میدان باشند. پیروز میدانی که نبرد در آن چندان ساده نیست و البته این بار باید بدون اشکان دژاگه مصدوم هم به میدان بروند.

گل‌گهر - سپاهان
اولین تغییر روی نیمکت یک تیم لیگ برتری خیلی زود در هفته ششم رقم خورد. تیم تازه لیگ برتری شده گل‌گهر با شکست مقابل استقلال، دچار تغییر و تحول شد. مدیران این باشگاه سیرجانی تصمیم به قطع همکاری با وینکو بگوویچ گرفتند و برای جانشینی او، مجید جلالی را انتخاب کردند. مربی با تجربه‌ای که فصل گذشته یک همکاری نافرجام با پیکان داشت و در ادامه تا پایان فصل روی نیمکت نساجی نشست. جلالی در این فصل بدون تیم بود، اما خیلی طول نکشید تا این مربی کهنه‌کار بیرون گود بماند. فقط شش هفته و دوباره بازگشت به لیگ برتر با یک تیم جدید و با هدفی جدید.

سپاهان صدرنشین، حالا در شروع تغییر و تحولات گل‌گهر باید به مصاف این تیم برود. همیشه بازی با تیم‌هایی که دچار تغییر می‌شوند، مانند شمشیر دو لبه است. شمشیری که ممکن است با لبه تیغ تیزش بُرنده باشد یا مانند لبه پشت آن، بدون هیچ کارکردی عمل کند. حالا باید دید حضور مجید جلالی روی نیمکت گل‌گهر، آیا انگیزه‌ای به بازیکنان این تیم می‌دهد یا آنها را دچار شوک می‌کند تا در دیدار خانگی‌شان بتوانند برای جدایی از قعر جدول شروع خوبی داشته باشند.

کار گل‌گهر مقابل سپاهان بسیار سخت است. سپاهانی که این فصل تمام رقبایش را یکی پس از دیگری از میان بر می‌دارد و اکنون با قدرت صدر جدول را در اختیار دارد. تنها پوئن مثبت گل‌گهر مقابل سپاهان، شاید نتایج خوبی باشد که مجید جلالی در چند سال اخیر مقابل تیم‌های امیر قلعه‌نویی کسب کرده است. با این حال از تیم کم تجربه گل‌گهر نمی‌توان انتظار زیادی داشت که مقابل سپاهان قدرتمند، همه را شگفت‌زده کند.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی از مجید جلالی به عنوان «استاد جلالی» یاد کرده و باید دید در دوئل این دو، کدام یک پیروز خواهد شد.

سایپا - استقلال
یکی از جوان‌ترین تیم‌های این فصل لیگ برتر، با نتایج سینوسی‌اش نشان می‌دهد که هنوز نیاز به تجربه بیشتر دارد. سایپا با ابراهیم صادقی جوان و بازیکنان جوانش، در هفته اول کامبکی رویایی را مقابل ذوب‌آهن رقم زد و 3 بر 2 به پیروزی رسید. آنها در هفته سوم هم با برد پرگل 4 بر 3 نساجی را از پیش‌رو برداشتند. سایپا در هفته دوم هم مقابل گل‌گهر به تساوی رسید، اما سه هفته پیاپی است که مقابل شاهین شهرداری، تراکتور و صنعت نفت شکست را تجربه می‌کند. نتایجی که نشان می‌دهد، کم تجربگی بازیکنان جوان سایپا و البته سرمربی جوان این تیم در آن دخیل است. سایپا در چنین شرایطی باید به مصاف استقلال برود که با احتساب بازی‌های لیگ و جام حذفی، سه پیروزی پیاپی داشته و حالا به دنبال استفاده از این فرصت است تا به چهارمین برد پیاپی خود برسد.

استقلال در این فصل با آندره‌آ استراماچونی، تا به اینجای کار نتایج قابل توجهی کسب نکرده است. شاید برد مقابل گل‌گهر در هفته گذشته، شرایط استقلال را رو به بهبود برده است، اما دو برد دیگر آبی‌های پایتخت در جام حذفی رقم خورد و این تیم برای ثبات در لیگ، همچنان به کسب پیروزی نیاز دارد. شاید مربی ایتالیایی آبی‌های پایتخت، این هفته بهترین فرصت را در اختیار داشته باشد تا شاگردانش را برای کسب یک پیروزی دیگر تهییج کند.

استقلال برای رساندن خود به جمع رقبا، هنوز نیاز به پیروزی دارد و این هفته هم برای کسب پیروزی باید با چهار بازیکن غایب خود برای دومین برد در لیگ تلاش کند. سیاوش یزدانی، عارف غلامی و میلیچ به دلیل محرومیت نمی‌توانند در این هفته استقلال را همراهی کنند و استراماچونی، علی دشتی را هم در اختیار باشگاه گذاشته است، اما شاید خبر خوب برای استراماچونی بازگشت شیخ دیاباته باشد. مهاجم مصدوم آبی‌پوشان که از این هفته می‌تواند تیمش را در خط حمله یاری بدهد تا بلکه مشکل استقلال در گلزنی را برطرف کند. مشکلی که در هفته‌های اخیر گریبان استقلال را گرفته بود و شاید با بازگشت دیاباته، بتوان به استقلال بیشتر امیدوار بود.

ذوب‌آهن - شهر خودرو
شاید بدبین‌ترین هوادار فوتبال هم تصور این را نمی‌کرد، تیم علیرضا منصوریان با عملکرد خوب فصل گذشته‌اش، در این فصل روی دور ناکامی باشد. ذوب‌آهنی که خود را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسانده بود، اما ناکامی‌های این تیم از همان لیگ قهرمانان آسیا شروع شد. شکست مقابل الاتحاد عربستان، حذف از لیگ قهرمانان آسیا و سپس شروع ضعیف در لیگ و در آخرین قدم هم حذف از جام حذفی با شکست سنگین مقابل مس کرمان. ذوب‌آهن در لیگ شاید شکست‌های پیاپی یا فاجعه‌بار نداشته، اما مسئله این است که تیم علیرضا منصوریان در فصل جدید لیگ هنوز رنگ پیروزی را ندیده است. دو شکست در هفته اول و ششم و چهار تساوی، آمار به ثبت رسیده از ذوب‌آهن است. تیمی که حالا با یک جام هم خداحافظی کرده و شاید اگر شرایط آنها به همین شکل پیش برود، صبر مدیران ذوب‌آهن نیز به سر بیاید. تیمی که این هفته هم مقابل یکی دیگر از مدعیان بازی دارد.

تیم شهر خودرو، در دومین فصل پیاپی، شروع خوبی در لیگ برتر داشته است. تیمی با هدایت یحیی گل‌محمدی که روی نیمکت هر تیمی نشسته، توانسته کارنامه موفقی از خود ثبت کند. یحیی که در اولین فصل حضورش در تیم مشهدی هم موفق به کسب سهمیه آسیایی شد، حالا باید در روزهای پر نوسان ذوب‌آهن، مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. شهر خودرو که این فصل برای حضور در آسیا و البته حضور پر قدرت در لیگ و میان مدعیان، ستاره‌هایی را هم جذب کرده است. ستاره‌هایی چون مهدی رحمتی و سروش رفیعی که مسلماً می‌توانند در مسیر پیشرفت شهر خودرو، این تیم را یاری کنند. شهر خودرو که با 13 امتیاز در تعقیب سپاهان و تراکتور است، برای عقب نماندن از مدعیان، این هفته باید در دیدار سخت خارج از خانه مقابل ذوب‌آهن فقط 3 امتیاز را کسب کند، بلکه امیدوار به از دست رفتن امتیاز رقبایش باشد.

نفت مسجد سلیمان - شاهین شهرداری بوشهر
نفت مسجدسلیمان در این فصل کم دچار مشکل نبوده است. از مشکلات زیر ساختی که اوایل فصل آنها را با استرس روبه‌رو کرده بود تا مشکلات مالی که حتی تهدید مهدی تارتار برای رفتن را به دنبال داشت. تارتار که با وجود تمام مشکلات، توانسته این فصل نتایج خوبی با تیمش بگیرد. نفت مسجدسلیمان که تمام مدعیان را در این فصل متوقف کرده، در جام حذفی هم شگفتی آفرید. پیروزی مقابل شهر خودرو در مشهد و کنار زدن این تیم مدعی از جام حذفی، باعث شده همه روی نفت مسجدسلیمان حساب ویژه‌ای باز کنند.

حالا آنها این هفته می‌توانند با برتری خانگی مقابل شاهین شهرداری وضعیت‌شان را در لیگ هم سر و سامان ببخشند. البته که جایگاه و امتیاز نفت مسجدسلیمان قابل تقدیر است، اما به هر حال آنها می‌توانند از این فرصت برای بالا کشیدن خود بهره بیشتری ببرند. نبرد خانگی با شاهین شهرداری بوشهر که شاید آنها هم به لحاظ زیرساختی و مالی وضعیتی مشابه نفت مسجدسلیمان داشتند. با این تفاوت که شاهین تازه از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمده، کم تجربه‌تر از نفت مسجدسلیمان است. ناکامی شاهین در نهایت جدایی توافقی ویسی را به دنبال داشت تا شاهین دومین تیمی باشد که در این فصل روی نیمکتش تغییرات ایجاد می‌کند. شاهینی که حالا امیدوار است پس از وقفه‌ای در لیگ بابت بازی‌های ملی و تغییرات روی نیمکت، بتواند پرواز کرده و از قعر جدول جدا شود.

نتایج روز نخست بازی‌های هفته هفتم به شرح زیر است:

یکشنبه، 28 مهر 98

* ماشین سازی تبریز2 - فولاد خوزستان 3

* پارس جنوبی جم صفر - صنعت نفت آبادان صفر

* پرسپولیس 2 - پیکان یک

 برنامه دیدارهای باقیمانده هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

دوشنبه، 29 مهر 98

* نساجی مازندران – تراکتور تبریز (ساعت 15:30 - ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر)
داور: موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: حسن ظهیری- قهرمان نجفی
کمک داوران اضافی: میثم حیدری – مجید محمدی
داور چهارم: بهمن عبداللهی، ناظر داوری: حسین  نجاتی

* گل‌گهر سیرجان – سپاهان (ساعت 16:30 - ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان)
داور: جواد رحیم‌زاده، کمک‌ها: علی میرزابیگی- جلیل شعرانی
کمک داوران اضافی: سید علی میرغفاری- محمد حسین ترابیان
داور چهارم: محمد علی رضایی، ناظر داوری: نادر جعفری

* سایپا- استقلال (ساعت 16:45 - ورزشگاه شهدای شهر قدس)
داور: اشکان  خورشیدی، کمک‌ها: فرهاد مروجی- محمد عطایی
کمک داوران اضافی: حمید حاج ملک- محمدرضا تارخ
داور چهارم: علیرضا مرادی، ناظر داوری:علیرضا کهوری

* ذوب‌آهن اصفهان - شهر خودرو مشهد (ساعت 16:50 - ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
داور:سید وحید کاظمی، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان- فرهاد فرهاد‌پور
کمک داوران اضافی:علی صفایی- عبدالنبی پور خلف
داور چهارم: علی اکبر عظیم‌پور، ناظر داوری: سعید بطحایی

* نفت مسجدسلیمان- شاهین شهرداری بوشهر (ساعت 17 - ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان)
داور: حسین زمانی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم- رحیم شاهین
کمک داوران اضافی: رضا عادل- یاسر همرنگ
داور چهارم: محمد علی پور متقی، ناظر داوری: محمد جواد تقی‌پور

نظر شما