شناسهٔ خبر: 36037808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر|سومین سوگواره کشوری تعزیه در جم آغاز به کار کرد

دبیر سوگواره کشوری تعزیه خوانی گفت: ۱۰ گروه تعزیه خوانی از نقاط مختلف کشور از ۲۰ صفر به مدت ۱۰ روز نمایش‌های خود را در عرصه واقعه عاشورا به نمایش گذاشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جم، افشین پریشان صبح امروز در آیین آغاز به‌کار سومین سوگواره کشوری تعزیه به میزبانی هیئت تعزیه شاهنشین جم  اظهار داشت: تعزیه خوانی کار ارزشمندی است که در شهرستان جم قدمت تاریخی بالایی دارد.

وی، بیان کرد: همزمان با دهه آخر ماه صفر هیئت تعزیه شاهنشین از قدیمی‌ترین هیئات تعزیه استان بوشهر اقدام به برگزاری سوگواره کشوری تعزیه کرده است.

دبیر سوگواره کشوری تعزیه خوانی با بیان اینکه این دوره از سوگواره پنجمین دوره از برگزاری و سومین دوره این سوگواره به صورت ملی است خاطر نشان کرد: در این دوره از سوگواره 10 گروه از سراسر کشور از 20 تا 30 ماه صفر به اجرای نمایش در زمینه واقعه عاشورا می‌پردازند.

پریشان با اشاره به اینکه اختتامیه این سوگواره همزمان با روز پایانی ماه صفر برگزار می‌شود تصریح کرد:گروه تعزیه‌خوانی از نقاط مختلف کشور توانمندی‌های خود برای نمایش قیام عاشورا در صحرای کربلا به مدت 10 روز ارائه می‌دهند.

وی، شهرستان جم را یکی از قطب‌های تاریخی تعزیه دانست و تصریح کرد: شهرستان جم که نزدیک 200 سال هنر تعزیه را نسل به نسل منتقل کرده پیران و جوانان امروز در شهرستان جم و سایر نقاط کشور جان و دل در برگزاری تعزیه و بسط فرهنگ عاشورا می‌گذراند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما