شناسهٔ خبر: 36037792 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه علم و صنعت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛

تمامی هزینه‌های دانشجویان مسموم‌شده جبران می‌شود

تهران- ایرنا- دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد که معاونت دانشجویی این نهاد علاوه بر جبران هزینه‌های دانشجویان مسموم‌شده و بررسی کیفیت مواد غذایی و چگونگی طبخ آن، پیمانکار تغذیه دانشگاه را نیز تغییر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

روز  ۲۳ مهرماه خبر مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به دلیل مصرف غذای دانشگاه منتشر شد. در این زمینه حدود ۷۰ دانشجو مسموم شدند که ۲۰ نفر از آنها بستری و تحت درمان قرار گرفتند و  سایر دانشجویان نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

برهمین اساس معاونت دانشجویی دانشگاه علم و صنعت روز دوشنبه در اطلاعیه ای با ابراز تاسف از رخداد پیش آمده، اعلام کرد نظر به اهمیت سلامت دانشجویان و عزم راسخ برای ارائه خدمات بهینه، اقدامات متعددی انجام و تمهیدات لازم را تا حصول نتیجه مطمئن ادامه خواهد داد.

در ادامه اطلاعیه این معاونت گفته شده: امید است با هم فکری و همدلی و همراهی همه اقشار دانشگاهی به ویژه دانشجویان دانشگاه، از بروز اتفاقات مشابه جلوگیری به عمل آید. بر همین اساس معاونت دانشجویی حسب وظایف خود در رابطه با موضوع پیش آمده، اقداماتی را انجام داده که به این شرح است:

۱- تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان دانشجویی و همکاران معاونت دانشجویی، برای بررسی همه جانبه موضوع پیش آمده

۲- دعوت از تیم دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی (با توجه به مسئولیت تخصصی آن در بررسی سلامت مواد غذایی)، در تاریخ ۲۴ مهر ۹۸ برای بررسی جامع و نمونه برداری دقیق، در خصوص تهیه مواد، نگهداری، طبخ و فرآیند توزیع غذای دانشگاه

۳- جبران تمامی هزینه های درمانی دانشجویان مبتلا

معاونت دانشجویی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: این نهاد برای پیشگیری از پیشامدهای مشابه و برای حفظ سلامت دانشجویان، تغییر پیمانکار تغذیه را در دستور کار خود قرار داده است.

نظر شما