شناسهٔ خبر: 36037681 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

منافی: پرسپولیس هنوز مشکل دارد/ با کسانی که جونیور را جذب کردند برخورد شود

مربی اسبق تیم پرسپولیس، گفت: جونیور اصول اولیه فوتبال را بلد نیست و باید با کسانی که او را به پرسپولیس آوردند برخورد شود.

صاحب‌خبر -

جواد منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تیم پرسپولیس بعد از برد روز گذشته مقابل پیکان گفت: به هر حال بعد از باخت به سپاهان و شهر خودرو همه هواداران انتظار داشتند که پرسپولیس بتواند نتیجه خ وبی در بازی با پیکان بگیرد و این انتظار می‌رفت که از بازی با پیکان سه امتیاز را بدست بیاوریم. مهمترین اتفاق بازی دیروز گرفتن سه امتیاز بازی با پیکان بود وگرنه پرسپولیس هنوز از نظر گلزنی مشکل دارد. جونیور نشان داد که کیفیت لازم را ندارد و اصلا در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیست. در بازی‌های قبل هم از او دیدیم که کیفیت خوبی ندارد و به نظر من بازیکنان دیگری هستند که بتوانند در خط حمله جای این بازیکن را پر کنند. شب گذشته دیدید که با آمدن امید عالیشاه به جای این بازیکن پرسپولیس روند بسیار خوبی بدست آورد. 

وی  ادامه داد: به اعتقاد من بازیکنانی مثل وحید امیری، مهدی ترابی، امید عالیشاه و حتی دو بازیکن جوان پرسپولیس می‌توانند جای جونیور را به خوبی پر کنند. البته به نظر من سه امتیاز بازی دیروز به پرسپولیس در جدول رده‌بندی لیگ کمک زیادی خواهد کرد تا بازیکنان از نظر روحی بتوانند به شرایط بهتری برسند. مشکل گلزنی پرسپولیس متاسفانه ادامه دار است و از طرفی نبود یک پلی‌میکرباعث شده تا مهاجمان پرسپولیس به خوبی تغذیه نشوند و این مساله باعث شده تا مهاجمان در موقعیت‌های خوبی قرار نگیرند. باید علی علیپور بیشتر در موقعیت گل قرار بگیرد و از او حمایت بیشتری شود تا دوباره بتواند برای پرسپولیس گلزنی کند. در پرسپولیس خلا یک مهاجم گلزن و یک بازیکنی که بتواند پاس آخر را خوب بدهد خیلی زیاد احساس می‌شود. 

مربی اسبق پرسپولیس درخصوص اینکه به نظر شما نباید با مسببین جذب بازیکن بی‌کیفیتی مثل جونیور برخورد شود خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های قبل هم شاهد حضور بازیکنان بی‌کیفیت در پرسپولیس بودیم و این مساله  اتفاق جدیدی نیست. بارها شاهد بوده‌ایم که بازیکنان بی‌کیفیت به پرسپولیس آمدند و پول‌های خوب گرفتند. وقتی بازیکنی با این مبلغ به پرسپولیس می‌آ ید باید بتواند گره‌ای از مشکلات این تیم را باز کند نه اینکه خودش تیم را دچار چالش و حاشیه کند. برای چنین بازیکنان بی‌کیفیتی پول‌های زیاد هزینه می‌شود و اگر این بازیکن بازی هم نکند پولش را خواهد گرفت. اگر به او پول ندهند همان دست آخر به فیفا می‌رود و از پرسپولیس شکایت می‌کند و در نهایت باز هم پولش را می‌گیرد. باید با افرادی که چنین بازیکنان بی‌کیفیتی را جذب پرسپولیس می‌کنند به شدت برخورد شود.

وی ادامه داد: باید مشخص شود که چه کسانی از حضور این بازیکنان سود و منفعت مالی می‌برند. بازیکنی که چنین پولی می‌‌گیرد باید اصول اولیه فوتبال را بلد باشد اما ما شاهد هستیم که جونیور حتی بلد نیست چطور استپ کند. برخی‌ها می‌گویند او هنوز با جو فوتبال ایران و پرسپولیس اخت نشده اما به نظر من این حرف‌ها توجیه است چرا که او یک بازیکن بی‌کیفیت است که حتی هواداران هم از بی‌کیفیتی او مطلع هستند. 

منافی در پاسخ به این سوال که بعد از گذشت هفت هفته آیا ضعف‌های پرسپولیس مشخص شده و چقدر می‌توان به آینده این تیم در لیگ برتر امیدوار بود خاطرنشان کرد: به نظر من باید به کالدرون زمان داد اما او تا همینجا هم باید تیم را کامل شناخته باشند. او باید از سیدجلال حسینی بیشتر از اینها استفاده کند. هرچند که ما در تمرینات نیستیم و  نمی‌دانیم که او چقدر آماده است. از طرف دیگر بازگشت کمال کامیابی‌نیا می‌تواند به پرسپولیس کمک زیادی کند چرا که او همراه با احمد نوراللهی خیلی خوب در زمین زوج‌سازی می‌کنند و پرسپولیس از حضور آنها استفاده زیادی کرده است. نوراللهی این روزها در آماده‌ترین شرایط قرار دارد و دیدید که در پرسپولیس و تیم ملی هم خوب بازی می‌کند و هم خوب گل می‌زند. همچنین ضعف دیگری که پرسپولیس دارد این است که بازیکنان کناره این تیم خوب سانتر نمی‌کنند و این در حالی است که علیپور باید بیشتر از اینها تغذیه شود. به نظر من بشار رسن هم کیفیت سال‌های قبل خود را ندارد و این مسائل باعث شده تا پرسپولیس شرایط همیشگی خود را نداشته باشد. 

منافی ادامه داد: من اگر جای کالدرون بودم از وحید امیری، امید عالیشاه، مهدی ترابی، مهدی عبدی و یا حتی امیر روستایی در کنار علیپور در خط حمله استفاده می‌کردم چرا که از این جونیور برای پرسپولیس بازیکن در نمی‌آید و چیزی عاید تیم نخواهد شد. اگر قرار است به کسی هم زمان بدهند باید به بازیکنان ایرانی بدهند چرا که کالدرون نشان داد فوتبالیست خوبی نیست. 

انتهای پیام/ا

نظر شما