شناسهٔ خبر: 36037363 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ظریف در جمع خبرنگاران:

تصمیم FATF برای ایران کاملا سیاسی است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به هشدار اخیر FATF به ایران گفت: تصمیم FATF کاملا سیاسی است و ما با این تصمیم‌گیری مخالف هستیم.

صاحب‌خبر -

تصمیم FATF علیه ایران کاملا سیاسی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه همایش بین‌المللی «یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل» در جمع خبرنگاران درباره هشدار FATF به ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در قوانین داخلی خود مبارزه با پولشویی را به عنوان یک ضرورت و هدف دنبال می‌کند و این تصمیم FATF کاملا سیاسی است و ما با آن مخالفیم.

وی با بیان اینکه البته ما به دلیل توجه به منافع ملی خودمان تمام اقدامات لازم را برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و مقابله با پولشویی انجام دادیم، ادامه داد: تصویب آیین نامه مبارزه با پولشویی در دولت و قوه قضاییه گام مهمی است و این قانون بسیار مفصل و کامل است و امیدواریم اقدامات بعدی را هم با همگرایی داخلی انجام دهیم تا بهانه را از دست کسانی که مخالف منافع جمهوری اسلامی ایران هستند بگیریم.

وزیر امور خارجه با اشاره به سفر روز چهارشنبه خود به اجلاس سران عدم تعهد و حضور رئیس جمهور در این اجلاس گفت: نشست اجلاس سران عدم تعهد روز جمعه برگزار می‌شود و اجلاس وزرا از روز چهارشنبه آغاز می‌شود و رئیس جمهور هم در این اجلاس حضور پیدا خواهد کرد.

ظریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از اعضای فعال عدم تعهد است، تصریح کرد: برای ما عدم تعهد یک جنبش بسیار مهم است که در برابر یکجانبه‌گرایی ایستاده و سیاست‌های ایران هم همسو با سیاست‌های عدم تعهد است.

وی ادامه داد: این اجلاس فرصت بسیار خوبی برای مشورت درباره اوضاع بین‌المللی، منطقه ای و شرایط سوریه خواهد بود و قطعا با همکاران خود در این زمینه تبادل نظر خواهیم کرد.

ظریف درباره گام چهارم جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تعهدات خود در برجام اظهار داشت: اگر اروپایی‌ها نتوانند تا آن زمان تعهدات خود را عملیاتی کنند ما گام چهارم را برمی‌داریم و زمانی که شورای عالی امنیت ملی تصمیم خود در این باره را اتخاذ کند، آن را اعلام می‌کنیم.

وزیر امور خارجه درباره تحولات اخیر لبنان تصریح کرد: ما همواره در کنار مردم منطقه بوده ایم و معتقدیم باید امنیت، آرامش و ثبات در منطقه حفظ شود و خواسته‌های به حق مردم منطقه هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت ایران و احزاب لبنانی با توجه به خواسته‌های مردم این کشور در ساختن لبنان بهتر و آبادتر موفق باشند و ما همواره در کنار مردم و مسئولان این کشور بوده و هستیم.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره آزادی سلیمانی دانشمند ایرانی گفت: یکی از موضوعاتی که در سفر خود به نیویورک پیگیری کردیم این این مسئله بود و در گفت‌وگوها و مصاحبه‌های خود هم مباحثی را در این باره اعلام کردم و امیدوارم اخبار خوبی در این باره داشته باشیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما