شناسهٔ خبر: 36035750 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جام‌جهانی فوتبال زنان، 1.12 میلیارد بیننده داشته است/ میانگین تماشای زنده جام جهانی زنان نسبت به دوره قبل 2 برابر شده است/ جام‌جهانی 2019 بسیاری از کلیشه‌های موجود درباره فوتبال زنان را تغییر داد

جام‌جهانی 2019 به گواه آمار و ارقام، بسیاری از کلیشه‌های موجود درباره فوتبال زنان را تغییر داد و اکنون آمار بینندگان تلویزیونی نیز گواهی بر این مدعاست.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|‌ منیژه موذن- پرونده جام‌جهانی زنان، روز یکشنبه 16 تیرماه با برگزاری بازی فینال بین هلند و آمریکا، بسته شد. آمریکا برای دومین بار متوالی به قهرمانی رسید و با چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم فوتبال زنان لقب گرفت. اما تورنمنتی که در زمین فوتبال ماه‌هاست به پایان رسیده، خارج از زمین همچنان خبرساز است. اخیراً فیفا اعلام کرده است رکورد تماشاگران جام‌جهانی فوتبال زنان در سال 2019 با 1.12 میلیارد بیننده شکسته شد.

 

جام‌جهانی 2019 به گواه آمار و ارقام، بسیاری از کلیشه‌های موجود درباره فوتبال زنان را تغییر داد و اکنون آمار بینندگان تلویزیونی نیز گواهی بر این مدعاست.

 

از جمله رکوردهای دیگری که در جام‌جهانی زنان شکسته شد رکورد فروش پیراهن ورزشی بازیکنان بود.

 

مگان راپینو، ستاره تیم ملی آمریکا که عنوان برترین بازیکن سال فیفا را در اختیار دارد، در آغاز جام‌جهانی با یک حرکت اعتراضی تبدیل به تیتر رسانه‌ها شد. زانو زدن راپینو هنگام پخش سرود ملی آمریکا، اعتراض دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را هم به دنبال داشت. پس از درخشش مگان راپینو در بازی با فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی و شادی پس از گل خاص او، نایک اعلام کرد فروش پیراهن این بازیکن رکورد فروش اینترنتی این کمپانی را شکسته است.

 

مارتا، بازیکن تیم ملی برزیل که سال‌ها عنوان بهترین فوتبالیست زن جهان را یدک می‌کشید، نیز با گلزنی در مقابل ایتالیا یک رکورد را به نام خود ثبت کرد و توانست برترین گلزن تاریخ جام‌های جهانی مردان و زنان شود.

 

فیل نویل، سرمربی تیم زنان انگلیس، قبل از بازی یک‌چهارم نهایی تیمش در مقابل آمریکا گفت: «به احتمال زیاد این بازی رکورد بیننده تلویزیونی در طول یک فصل فوتبال در انگلستان را خواهد شکست.» پیش‌بینی سرمربی درست بود. بازی انگلیس و آمریکا که منجر به شکست سه‌شیرها در مرحله نیمه‌نهایی شد، بیش از 11 میلیون بیننده تلویزیونی در انگلستان داشت که این آمار از آمار بیننده تلویزیونی محبوب‌ترین سریال این کشور هم بیشتر بود.

 

تورنمنت‌های بزرگ ورزشی پس از پایان یافتن تبدیل به خاطره‌ای هیجان‌انگیز برای هواداران می‌شوند. آنچه از پیروزی‌ها و شکست‌ها باقی می‌ماند، تصاویر ثبت‌شده اشک‌ها‌ و لبخندها و به ‌یادآوری تجربه شادی جمعی است. با وجود این، گاه تورنمنتی ورزشی می‌تواند تاثیری فراتر از شکست و پیروزی و افتخارآفرینی در زمین فوتبال داشته باشد.

 

تاثیرگذاری این تورنمنت بر نگاه عمومی ورزش زنان و فوتبال به طور خاص شگرف بود.

 

رکوردشکنی‌ها و آمار جام‌جهانی توجه جهانیان را به این تورنمنت جلب کرد و موفقیت در زمین امکانی را فراهم آورد تا دغدغه‌های بزرگ‌تر بازیکنان در مرکز توجه قرار گیرد. بازیکنانی همچون الکس مورگان و مگان راپینو که سال‌ها برای رسیدن به دستمزد برابر تلاش کرده‌اند، با درخشش در جام‌جهانی توانستند صدای خود را رساتر از همیشه به گوش جهانیان برسانند. در فینال این رقابت‌ها پس از قهرمانی آمریکا فریاد «دستمزد برابر» از سکوها شنیده می‌شد.

 

حالا، پس از گذشت چهار ماه از پایان جام‌جهانی زنان، فیفا اعلام کرده است این تورنمنت رکوردی دیگر را نیز شکسته است.

 

بازی فینال این رقابت‌ها به صورت زنده 82.18 میلیون تماشاگر داشته است. میانگین تماشاگران زنده مسابقات جام جهانی زنان نسبت به سال 2015 کانادا 2 برابر بوده است.

 

بر اساس اعلام فیفا، مسابقات از تلویزیون 993.5 میلیون نفر بیننده داشته، در حالی که 481.5 میلیون نفر نیز از سیستم‌های دیجیتالی مسابقات را تماشا کرده‌اند.

نظر شما