شناسهٔ خبر: 36034456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راه‌های پیدا کردن اسپانسر برای پیام نتیجه نداد/ بلاتکلیفی برخی هیأت‌های ورزشی مربوط به فدراسیون‌ها بود

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی گفت: ما هم نگران وضعیت تیم والیبال خراسان هستیم راهکارهای مختلفی در نظر گرفتیم تا بتوانیم این تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم که به نتیجه مطلوبی هنوز نرسیدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرزاد فتاحی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامی داشت هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار شد، گفت:  سال گذشته 10 مرحله اردوی تیم ملی و 97 مسابقه کشوری و بین‌المللی را در استان میزبانی کردیم، همچنین ورزشکاران ما توانستند، سال گذشته، 36 مدال آسیایی، 104 مدال بین‌المللی و 4 مدال جهانی را از آن خود کنند. 

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی ادامه داد: در سال جاری بنا بر این است که میزبانی‌های بیشتری در استان داشته باشیم و با توجه به اینکه در سال جاری، سال کسب سهمیه المپیک است، تلاشمان را مضاعف کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: ما از ابتدای سال جاری 9 دوره میزبانی اردوی‌های تیم ملی و 85 میزبانی مسابقات کشوری و بین‌المللی را در استان داشتیم که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته، همچنین 73 مدال بین‌المللی، 27 مدال آسیایی و 11 مدال جهانی توسط ورزشکاران استان برای خراسان‌رضوی به ارمغان آمده است.

فتاحی همچنین درخصوص وضعیت هیأت‌های ورزشی بلاتکلیف تصریح کرد: در 6 ماهه ابتدایی سال سعی بر این بود که انتخابات مجامع برگزار شود و بعضی از مجامع نیز به دلایل مختلف از جمله نامعلوم بودن وضعیت فدراسیون‌ها به تعویق افتاده است، همچنین هفت مجمع انتخاباتی هیأت‌های ورز‌شی نیز در این 6 ماهه برگزار و رؤسای آنها مشخص شدند. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در پاسخ به شرایط تیم والیبال پیام گفت: ما هم نگران وضعیت تیم والیبال خراسان هستیم راهکارهای مختلفی در نظر گرفتیم تا بتوانیم این تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم که هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیدیم، اما تیم با برخی بازیکنان قرار داد امضا کرده و تمرینات را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری هم اکنون آماده حمایت از والیبال استان است اما این حمایت را منوط به مشخص شدن مالکیت تیم و تأمین بخشی از هزینه‌ها توسط خود تیم دانسته، البته شیطنت‌هایی هم صورت گرفته که سبب شده برخی از اسپانسرهایی که قرار بود پای کار بیایند، از تصمیم خود منصرف شوند.

فتاحی مشکلات عمده تیم والیبال استان را بدهکاری‌های سال گذشته عنوان کرد و افزود: ما مبلغ 150 میلیون به حساب هیأت والیبال خراسان رضوی واریز کردیم تا به این رشته کمک کرده باشیم اما مقرر شد تا این مبلغ بین بازیکنان تیم والیبال پیام تقسیم شود و زمانی که اسپانسر پیدا شد، پول برای توسعه این رشته به هیأت والیبال بازگردد اما هیأت به خاطر مطالباتی که داشت 50 میلیون تومان آن را نگهداشت و ما بقی به تیم پیام پرداخت شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص تکمیل استادیوم ثامن نیز اظهار کرد: زمین چمن شماره 2 استادیوم ثامن تا قبل از دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و برای زمین اصلی نیز 5 میلیارد تومان اعتبار با تخصیص 100 درصدی از استانداری، 2 میلیارد تومان از سوی سازمان بودجه استان و 3 میلیارد تومان اعتبار نیز از سوی وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته شده است، همچنین صندلی‌های استادیوم نیز از سوی شرکت توسعه منابع تامین می‌شود، تلاشمان این است هر چه سریعتر این استادیوم به بهره‌برداری برسد تا اگر لازم بود و شورای تأمین دستور داد، برخی بازی‌های مهم همچون استقلال و پرسپولیس را در ثامن برگزار کنیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا بخشی از پروژه‌های نیمه تمام را از طریق ماده 27 به بخش خصوصی واگذار کنیم که هم اکنون 14 پروژه را واگذار کردیم، همچنین آمادگی داریم سایر پروژه‌های نیمه تمام را با شرایط بسیار خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.

انتهای پیام/70066

نظر شما