شناسهٔ خبر: 36034062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار منطقه ۶ کرمانشاه:

دفع آبهای سطحی منطقه به ۵.۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

کرمانشاه_ شهردار منطقه ۶ کرمانشاه گفت: رفع مشکل دفع آبهای سطحی این منطقه به ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هادی فرهنگیان ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از خدمات شهرداری منطقه ۶ کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: بعد از تقاطع پل امام حسین(ع) تا سر شهرک دیزل آباد محدوده منطقه ۶ محسوب می‌شود که شامل شهرک‌های شهید محرابی، چقامیرزا فاز یک و دو، شهرک جانبازان فاز یک تا چهار، شهرک شهید نجفی، بهداری شهرک دادگستری، شهرک ولایت فاز یک و دو، شهرک اتوبوسرانی، شهرک معراج، کاشانی، قائم، طالقانی و جلال نجفی و قلعه کهنه است.

شهردار منطقه ۶ کرمانشاه جمعیت ساکن در این منطقه را ۱۰۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: جهت ارائه خدمات بهتر به این منطقه کمیته هایی در حوزه فضای سبز، عمرانی، زیبا سازی، فرهنگی و خدمات شهری تشکیل دادیم و تقسیم وظایف هر حوزه را اعلام کردیم.

این مسئول به خدمات ارائه شده در حوزه آسفالت خیابان ها و معابر شهرک های این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: ابتدا خیابان های اصلی و فرعی را لکه گیری و آسفالت انجام دادیم و روکش کامل آسفالت در خیابان‌های اصلی صورت گرفت.

فرهنگیان خاطر نشان کرد: طی این ۴ ماه ۵ هزار و و ۳۰۰ تن آسفالت برای خیابانها و معابر منطقه ۶ استفاده شده است.

وی اعتبار هزینه شده جهت آسفالت را تا این لحظه ۳ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بر این اساس تا کنون آسفالت خیابانها و کوچه های این منطقه تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

شهردار منطقه ۶ کرمانشاه عنوان کرد: این در حالیست که کسب درآمد منطقه ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که هنوز هم محقق نشده است.

این مسئول مجموع فضای سبز منطقه ۶ را نزدیک به ۲۰۰ هزار متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: سرانه فضای سبز در منطقه ۶ حدود ۵.۲ متر است.

وجود ۱۴ پارک در منطقه ۶ کرمانشاه

فرهنگیان تعداد پارک های این منطقه را ۱۴ پارک عنوان کرد و افزود: فار ۲ پارک کاج به متراژ ۱۱ هزار متر که بالاترین سرانه فضای سبز در غرب کشور است در کمربندی ورودی دادگستری در حال انجام است.

وی ادامه داد: به این منظور طی یک حرکت جهادی در یک روز از ساعت ۶ تا ۱۹ خاکریزی ۱۱ هزار متر، هانتر، کود و چمن گذاری صورت گرفت.

شهردار منطقه ۶ کرمانشاه خاطر نشان کرد: برای فاز بعدی این پارک یک زمین فوتبال و والیبال چمن در نظر گرفته شده است.

فرهنگیان همچنین از آماده سازی باکس چمن باند کندروی گلشن در میدان رسالت خبر داد و گفت: به این منظور ۵ باکس چمن ۱۰۰ متری آماده کردیم.

به گفته وی در حوزه ۱۴ پارک و باند کندروی گلشن برج نوری LED نصب شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه احداث پارک ها همچنین بعد از پل چقامیرزا یک پارک کاخ گیری جدید به عنوان پانزدهمین پارک به مساحت ۷۰۰۰ متر در حال احداث است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

شهردار منطقه ۶ کرمانشاه اظهار داشت: در خیابان ۵۶ متری دادگستری نیز یک باغ را طراحی کردیم که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

این مسئول در راستای انجام کارهای عمرانی از ۳۲۶۰ متر تعویض جدول خیابانها خبر داد و گفت: همچنین ۱۴۶۰ متر تعویض کانال جهت دفع آبهای سطحی در این منطقه انجام شده است.

رفع مشکل دفع آبهای سطحی منطقه ۶ کرمانشاه به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی افزود: برای رفع مشکل دفع آبهای سطحی منطقه ۶ کرمانشاه به ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

فرهنگیان خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ متر از پیاده روها موزائیک فرش شده است.

شهردار منطقه ۶ کرمانشاه به اقدامات فرهنگی در این منطقه نیز اشاره ای داشت و گفت: با پیگیری های به عمل آمده مشخصات ۶۰ تن از شهدای منطقه ۶ شهرستان کرمانشاه از بنیاد شهید دریافت کردیم که ۱۲ نفر از آنها شهدای شاخص و فرماندهان دفاع مقدس هستند.

این مسئول تصریح کرد: بر این اساس از تمسال مبارک این شهدا تابلوهای فلزی تهیه کردیم و بر خیابانها و کوچه های این منطقه نصب شد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی برپایی جشن های رمضان در مسجد چهارمین شهید محراب و پارک شبدیز با کمک سپاه استان کرمانشاه است.

شهردار منطقه ۶ کرمانشاه بیان داشت: در منطقه ۶ شهرستان کرمانشاه یک فرهنگسرای در دست احداث است که تا کنون فقط ۳۰ درصد از ان پیشرفت داشته است.

این مسئول دیدار از خانواده شهدا ، زیباسازی معابر، نقاشی و رنگ آمیزی دیوارها و درب مدارس، نصب المان های مناسب و ... را از دیگر اقدامات شهرداری منطقه ۶ عنوان کرد.

وی در خصوص جمع آوری زباله و شستشوی مخازن نیز گفت: در این منطقه روزانه ۸۰ تن زباله تولید می شود که توسط نیروها جمع آوری می شود.

فرهنگیان بیان داشت: حدود ۴۰ مخزن دیگر خریداری کردیم و ۳ روز یکبار مخازن را شستشو می دهیم.

وی در پایان اعلام کرد: در حوزه جمع آوری زباله ها در نظر داریم به صورت پایلوت زباله ها را به صورت سنتی و جمع کردن زباله از درب منازل انجام دهیم.

نظر شما