شناسهٔ خبر: 36033890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۹۶۰ واحد صنفی کسب و کار فضای مجازی در آذربایجان‌‌غربی فعالیت می‌کنند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در سطح استان ۹۶۰ واحد صنفی کسب و کار فضای مجازی فعالیت می‌کنند که بسیاری از آنها در ارومیه قرار دارند.

صاحب‌خبر -

محمد دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی فرصت مناسبی برای ایجاد کسب و کار و اشتغال را فراهم کرده است، اظهار کرد: در آذربایجان‌غربی ۹۶۰ واحد صنفی کسب و کار در فضای مجازی فعالیت دارند که همگی نشان اعتماد الکترونیکی را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۸۰ واحد در نیمه نخست امسال موفق به دریافت نشان اعتماد شده‌اند، افزود: ساماندهی سایت‌های تجاری در ایران یکی از اقدامات لازم در دنیای امروزه است که برای این منظور مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اقدام به دادن نشان اعتماد به فعالان در این فضا می‌کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در این واحدهای صنفی برای سه هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است، ادامه داد: این واحدها در زمینه پوشاک، خدمات، لوازم خانگی، مواد غذایی و خودرو فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور ۵۴ هزار واحد صنفی کسب و کار در فضای مجازی فعال هستند، عنوان کرد: در سطح استان نیز از بین ۹۶۰ واحد ۴۸۰ واحد به صورت متمرکز در ارومیه فعالیت می‌کنند.

دهقان با بیان اینکه واحدهای صنفی فضای مجازی دارای یک اتحادیه کشوری هستند، عنوان کرد: در حال حاضر این اتحادیه یک نماینده در استان دارد اما پیشنهاد شده است تا یک اتحادیه استانی یا شهرستانی در آذربایجان‌غربی برای این منظور تشکیل شود.

انتهای پیام/ ۶۱۰۲۳/ ن

نظر شما