شناسهٔ خبر: 36033847 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

اعتراض کنگره آمریکا به تسلیم اپل در برابر چین

صاحب‌خبر -

برخی از نمایندگان کنگره آمریکا روز یکشنبه در نامه‌ای به تصمیم شرکت اپل برای اجرای درخواست دولت چین اعتراض و اعلام کردند که حذف اپلکیشن ردیابی حرکت پلیس چینی از سوی اپل جان معترضان هنگ کنگ را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه بلومبرگ، نامه اعتراض آمیز نمایندگان کنگره آمریکا در حالی منتشر می شود که شرکت اپل در هفته های گذشته بنا به درخواست دولت چین اپلیکیشنی را که تظاهرکنندگان هنگ‌کنگ برای ردیابی حرکت پلیس در مقابله با معترضان استفاده می‌کنند، از اپل استور حذف کرد.

شرکت اپل گفته است که استفاده این اپلیکیشن که ( HKmap.live) نام دارد، جان ماموران اجرای قانون و شهروندان را به خطر انداخته است.

این اپلیکیشن پیش از این هم در اپل استور (فروشگاه اپل) موجود بود اما اپل آن را حذف کرد.

نامه اعتراضی نمایندگان کنگره آمریکا که در اقدامی نادر هم از طرف نمایندگان حزب دموکرات و جمهوری خواه به امضاء رسید، اعلام می کند که شرکت اپل باید تمرکز خود را از تلاش برای حفظ دسترسی به بازار پرسود چین تغییر دهد و بر سر ارزش ها بایستد و وفادار بماند.

شرکت اپل تا کنون هیچ پاسخی به نامه نمایندگان کنگره نداده است.

براساس نامه اعتراضی نمایندگان کنگره، شرکت اپل تنها برنامه (HKmap.live) را سانسور نکرده است بلکه این شرکت با درخواست پکن تا کنون بیش از دو هزار و ۲۰۰ برنامه را حذف کرده است.

این نخستین باری نیست که شرکت اپل در برابر اعتراضات دولت چین تن به عقب‌نشینی می‌دهد. دو سال پیش نیز، شرکت اپل شماری از اپلیکیشن‌های وی‌پی‌ان را از اپ‌استور حذف کرده بود.

کاربران با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانستند ، سانسور اینترنتی را دور زده و به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند. حتی شرکت اپل به علت اعتراض دولت چین دسترسی به اپلیکیشن روزنامه "نیویورک تایمز" در اپ‌استور را در این کشور مسدود کرد.

چین پس از آمریکا بزرگترین بازار فروش کالاهای ساخت شرکت اپل است.

برچسب‌ها:

نظر شما