شناسهٔ خبر: 36033236 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اکبرنژاد: هیچ کشتی‌گیری بدون انتخابی به جهانی اعزام نمی‌شود/ آماده یک جنگ تمام عیار هستیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید گفت: هیچ کشتی‌گیری بدون انتخابی به مسابقات جهانی اعزام نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

تقی اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره شرایط تیم ملی کشتی آزاد امید در آستانه اعزام به مسابقات جهانی مجارستان گفت: تنها 2 اردوی 12 روزه را برگزار کردیم، چرا که بیشتر بچه‌ها در اردوی بزرگسالان بودند و نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. یک هفته از اردوی پایانی ما مانده است و فکر می‌کنم کارهایی که باید انجام شود، انجام شده است.

وی افزود: البته شناخت خوبی از نفرات تیم داشتم و با آنها بیگانه نبودیم. متأسفانه قاسم‌پور در روزهای آخر اردوی جهانی تیم ملی بزرگسالان در تمرین با حسن یزدانی دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شد، اما خوشبختانه با کارهای فیزیوتراپی و بدنسازی که در این مدت انجام داد خیلی بهتر شده است. در این مدت تلاش کردیم به شرایط ایده‌آل برسد؛ البته هنوز کاملاً بهبود نیافته، اما حدود 80 درصد مشکل حل شده و امیدوارم در فرصت باقیمانده 20 درصد بقیه نیز حل شود. 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید در خصوص اینکه ایران سال گذشته عنوان سوم مسابقات جهانی را از آن خود کرد و چقدر امیدوار است نسبت به سال گذشته نتایج بهتری کسب شود، گفت: تمام تلاش ما این است که از عنوان سومی سال قبل دفاع و حتی برای ارتقای جایگاه مبارزه خواهیم کرد. خوشبختانه تمام کشتی‌گیران ما از انگیزه بالایی برای درخشش در مسابقات جهانی برخوردار هستند و ما هم تلاش می‌کنیم هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی مدال‌های خوشرنگ‌تری کسب کنیم. البته برای موفقیت یک تیم شرایط زیادی دخیل است چه حین مسابقه و چه قبل از مسابقه که امیدواریم تا زمان آغاز مسابقات به شرایط ایده‌آل برسیم.

اکبرنژاد درباره تغییراتی که بعد از مسابقات انتخابی تیم ملی در ترکیب نفرات اعزامی به مسابقات جهانی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: هیچ کشتی‌گیری بدون انتخابی به مسابقات جهانی اعزام نخواهد شد. بعد از انتخابی تیم ملی تشخیص دادیم که در برخی از اوزان نیاز به رقابت درون اردویی مجدد است که در اردوی تیم ملی انجام شد.

وی ادامه داد: سطح مسابقات امیدهای جهان هم سطح مسابقات بزرگسالان خواهد بود چرا که با توجه به شرایط سنی 23 سال و از طرفی مقایسه این رده سنی با میانگین سنی 22.1 سال کشتی‌گیران حاضر در المپیک به خوبی مشخص می‌شود که کیفیت مبارزات در چه سطحی خواهد بود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این مدت بچه‌ها خوب و منظم تمرین کردند و آماده یک جنگ تمام عیار هستند. امیدوارم در روز مسابقه هم بتوانند زحماتی را که کشیده‌اند به بهترین شکل روی تشک کشتی به نمایش گذارند و مزد زحمات‌شان را بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما