شناسهٔ خبر: 36032771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری اولین دوره کتاب سال آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجرای ۵۰ برنامه‌ فرهنگی و هنری در طول برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمد محمدپور اظهار داشت: نسبت مستقیمی با آرامش روحی و روانی مردم با مطالعه‌ی کتاب و بالعکس وجود دارد و رسالت ما ایجاد این چرخه‌ی مثبت برای ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه است.

وی افزود: اگر مردم به لحاظ اقتصادی و اجتماعی آرامش داشته باشند، به تبع آن فرهنگ کتابخوانی ارتقا می‌یابد و امیدواریم در جامعه‌ی ما نیز این امر مبارک اتفاق بیفتد.

محمدپور، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را مهمترین رویداد فرهنگی شمالغرب کشور عنوان کرد و گفت: در هفدهمین دوره برگزاری این رویداد ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و ۵۰ ناسر خارجی با ۲۵ هزار عنوان کتاب حضور دارند که این ارقام، ‌ارقام قابل توجهی هستند.

وی افزود: از میان ۹۰۰ ناشر داخلی ۸۰ ناشر شرکت کننده از خود استان هستند که این امر به نوبه‌‌ی  خود  زمینه‌رقابت سالم و سازنده انتشارات استانی را فراهم می‌آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ادامه داد: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان در ۱۲۰ غرفه‌ و هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با ۱۵ هزار عنوان منابع انتشار یافته برپا می‌شود.

وی همچنین از اجرای بیش از ۵۰ برنامه‌ فرهنگی و هنری در طول برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد.

محمدپور گفت: با ظهور تکنولوژی‌های فضای مجازی، نگرش‌ها بر این استوار بود که فضای مجازی جایگزین کتاب خواهد شد اما با گذشت زمان این نتیجه حاصل شد که هیچ پدیده‌ای نمی‌تواند جایگزین ارتباط عاطفی با کتاب باشد.

وی خواستار توجه جدی خانواده‌ها به عنوان رکن پرورش شخصیت کودکان  به امر مطالعه شد و گفت: پس از خانواده مدارس مهمترین مراکز برای تقویت فرهنگ مطالعه هستند.

محمدپور افزود: استفاده از فضای مجازی به مرور زمان موجب دلزدگی فرد می‌شود و این در حالی است که موقع مطالعه‌ی کتاب تعاملی سازنده و تاثیرگذار بین مخاطب و اندیشمندی که خالق کتاب است اتفاق می‌افتد و این همراهی اندیشه‌ها اتفاقات مبارکی را رقم می‌زند.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره کتاب سال آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: در آیین افتتاحیه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد هفت عنوان کتاب برتر و ۱۴ عنوان کتاب به عنوان طرح شایسته معرفی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در این نمایشگاه به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن برای فارغ التحصیلان دیپلم تا دکتری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: طبق بودجه بندی میزان  ۵۰ هزار تومان برای دوره کاردانی و دیپلم، ۱۰۰ هزار تومان برای کارشناسی و ۱۵۰ هزار تومان برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری و معادل‌های حوزوی اختصاص یافته است.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، دهمین نمایشگاه مطبوعات و هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان از ۲۹ مهر تا ۴ آبان سال ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱

نظر شما