شناسهٔ خبر: 36032725 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نشست مواجهه رسانه‌ای با «ایدز» برگزار می‌شود

دومین نشست از سلسه نشست‌های ارتباطات، رسانه، و سلامت با عنوان «مواجهه رسانه ای با مسئله ایدز در ایران» برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، دومین نشست از سلسه نشست‌های ارتباطات، رسانه، و سلامت با عنوان «مواجهه رسانه ای با مسئله ایدز در ایران» روز چهارشنبه اول آبان ماه از ساعت 14 تا 16 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

در این نشست که به همت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می‌شود، سیده زهرا اجاق، استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، فرداد درودی مدیر کشوری دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران، و داود مهرابی استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سخنرانی می‌کنند.

انتشار اخبار ابتلای چندین نفر از اهالی روستایی در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس آچ.آی.وی (ویروس نقص ایمنی انسانی) از اوایل مهرماه سال جاری باعث توجه رسانه های رسمی و همچنین رسانه های اجتماعی به این موضوع شد.

اظهارنظرهای انجام شده از سوی مقامات مسؤول کشوری و استانی برای رسیدگی به این موضوع همراه با بازخوردهای مثبت و منفی بود که در برخی موارد فرصت هایی را در اختیار رسانه‌های اجتماعی قرار داد تا از آن به روش‌های مختلفی بهره برداری کنند و به مسئله ایدز در ایران بپردازند.

علمکرد رسانه‌های اجتماعی که برخلاف رسانه‌های رسمی تر چندان تحت کنترل نیستند، ضمن دریافت انتقادهایی از سوی مسئولان، تأثیراتی نیز بر ذهن مخاطبان ایجاد کردند. از اینرو به نظر می‌رسد بحث و گفت‌وگوی علمی پیرامون نوع مواجهه رسانه‌ای با این مسئله می‌تواند در فهم نقش رسانه در مدیریت چنین مسائلی راهگشا باشد.

با توجه به اینکه از جمیعت 62 هزار نفری مبتلا به ویروس اچ.آی.وی در کشور تاکنون تنها 38 هزار نفر شناسایی شده‌اند، به نظر می‌رسد شناسایی ظرفیت‌های رسانه‌ای (شامل رسانه های رسمی و رسانه های اجتماعی) بتواند نقشی مهمی در تشویق افراد به انجام آزمایش های لازم و اقدام برای درمان های ضروری ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما