شناسهٔ خبر: 36032717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۲۹ مهر تا ۴ آبان؛

ارایه ۲۵ هزار عنوان کتب خارجی در نمایشگاه کتاب تبریز

محمدپور گغت: در هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و ۵۰ ناشر خارجی با ۲۵ هزار عنوان کتاب حضور دارند.

صاحب‌خبر -

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز مهمترین رویداد فرهنگی شمال غرب کشور است که همه ساله حدود یک میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در هفدهمین دوره برگزاری این رویداد ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و ۵۰ ناشر خارجی با ۲۵ هزار عنوان کتاب حضور دارند که این ارقام، ‌ارقام قابل توجهی هستند.

وی افزود: از میان ۹۰۰ ناشر داخلی ۸۰ ناشر شرکت کننده از خود استان هستند که این امر به نوبه‌‌ی  خود  زمینه‌رقابت سالم و سازنده انتشارات استانی را فراهم می‌آورد.

محمدپور ادامه داد: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان در ۱۲۰ غرفه‌ و هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با ۱۵ هزار عنوان منابع انتشار یافته برپا می‌شود.

وی از اجرای بیش از ۵۰ برنامه‌ فرهنگی و هنری در طول برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: نسبت مستقیمی با آرامش روحی و روانی مردم با مطالعه‌ی کتاب و بالعکس وجود دارد و رسالت ما ایجاد این چرخه‌ی مثبت برای ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: اگر مردم به لحاظ اقتصادی و اجتماعی آرامش داشته باشند، به تبع آن فرهنگ کتابخوانی ارتقا می‌یابد و امیدواریم در جامعه‌ی ما نیز این امر مبارک اتفاق بیفتد.

محمدپور گفت: با ظهور تکنولوژی‌های فضای مجازی، نگرش‌ها بر این استوار بود که فضای مجازی جایگزین کتاب خواهد شد، اما با گذشت زمان این نتیجه حاصل شد که هیچ پدیده‌ای نمی‌تواند جایگزین ارتباط عاطفی با کتاب باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین دوره کتاب سال آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: در آیین افتتاحیه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد؛ هفت عنوان کتاب برتر و ۱۴ عنوان کتاب به عنوان طرح شایسته معرفی خواهند شد.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، دهمین نمایشگاه مطبوعات و هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان از ۲۹ مهر تا ۴ آبان سال ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

نظر شما