شناسهٔ خبر: 36032616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تاکید مقام اردنی اردن و دبیرکل اتحادیه عرب بر ضرورت پایان جنگ در سوریه

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب روز یکشنبه بر ضرورت پایان جنگ در سوریه و بازگشت این کشور به نقش محوری خود در جهان عرب تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داده است که الصفدی پس از گفت و گو با ابوالغیط در جمع خبرنگاران در امان پایتخت اردن گفت: ما امروز بر  ضرورت پایان یافتن بحران در سوریه تاکید و به نقش کشورهای عربی در این باره اشاره کردیم تا سوریه بار دیگر به نقش محوری خود در جهان عرب بازگردد.

این در حالی است که عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر سال ۲۰۱۱ و با آغاز درگیری های داخلی این کشور به حالت تعلیق درآمد و کشورهای عربی تحت فشارهای غرب و برای تسلیم شدن سوریه در برابر تروریست ها، سفرای خود را از دمشق خارج کردند.

از سوی دیگر، کشورهای عضو اتحادیه عرب که هشت سال پیش، عضویت سوریه در این اتحادیه را به حالت تعلیق درآوردند، هفته پیش طی نشست ویژه ای بدون حضور نماینده سوریه، درباره حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، از این کشور در برابر عملیات نظامی ترکیه حمایت کردند.

الصفدی و ابوالغیط همچنین درباره بحران های منطقه از جمله مسئله فلسطین گفت و گو و بر اهمیت دستیابی به راه حل میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها طبق اصل تشکیل دو کشور و پرپایی کشور فلسطین به پایتختی «قدس شرقی» تاکید کردند.

نظر شما