شناسهٔ خبر: 36032480 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

عربستان؛ مظنون اصلی اصابت موشک به نفتکش ایرانی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری تجاوز نکرده و پس از اعلام نتیجه تحقیقات نهایی در خصوص حمله به نفتکش ایرانی، برخورد قاطع خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص حمله به نفتکش ایرانی و ابراز بی اطلاعی عربستان از این کار گفت: تحقیقات در رابطه با نفتکش ایرانی در دریای سرخ باید به طور دقیق بررسی شود. ایران به قواعد و اصول بین المللی همواره پایبند بوده و چنانچه کسی در رابطه با کشورمان قواعد بین المللی را نقض کند حتما برخورد خواهد شد.

بختیار ادامه داد: در حال حاضر تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و چنانچه به این نتیجه برسیم که تجاوزی از سوی کشوری صورت گرفته است حتما برخورد قاطعانه خواهیم کرد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این رابطه به عربستان مشکوک هستیم. جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری تجاوز نکرده و پس از اعلام نتیجه تحقیقات نهایی، برخورد قاطع خواهیم کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران، نفت‌کش ایرانی سابیتی متعلق به شرکت ملی نفتکش در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت‌های 5 و 5:20 صبح در 60 مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شد و دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیدند.

نظر شما