شناسهٔ خبر: 36032327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

جدال منابع آگاه درباره‌ی حسین فریدون!

صاحب‌خبر -

کانال تلگرامی امتداد نوشت:  از روز شنبه ۲۷ مهرماه خط خبری هماهنگی از سوی جریان مدعیان ارزشی در توئیتر به همراه تیم رسانه‌ای دولت قبل آغاز شد تا اعلام کنند، حسین فریدون تنها یک شب در زندان بوده و بعد از آن به مرخصی آمده است. این خط وقتی به روز یکشنبه رسیدیم به رسانه‌های رسمی نیز کشیده شد.

خبرگزاری‌های تسنیم و فارس در مورد خروج حسین فریدون از زندان گزارش‌هایی را منتشر کردند اما اواخر امشب اکانت توئیتری خبرگزاری میزان به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: حسين فريدون در زندان حاضر و در حال گذراندن دوران محكوميتش است.

ظاهرا این منبع آگاه در جدال با یک منبع آگاه دیگر وارد عمل شده بود.

صبح امروز تسنیم در خبری مدعی شد:‌ حسین فریدون که صبح روز چهارشنبه ۲۴ مهر برای تحمل محکومیتش به ۵ سال حبس راهی زندان اوین شده بود، به مرخصی رفت. یک مقام مسئول در قوه‌ قضاییه با اعلام این خبر گفت: فریدون یک مرحله از سوی زندان پذیرش شد و قبل از تعطیلی به مرخصی رفت.

اعلام و بعد تکذیب این خبر نشان می‌دهد آنها به دنبال اهدافی بودند. یا این خبر از اساس کذب بود، که می‌توان گفت: این خبر با این هدف تولید شد تا مبادا با او نیز همان کاری را بکنند که با حسن عباسی، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی کردند. در واقع آنها میخواستند راه را برای آینده ببندند.

یا اینکه این خبر رگه‌هایی از حقیقت داشت و از این جهت است که آنها ناچار شدند دست به توجیه این کار بزنند چراکه مشکل آنها با بدنه حامی رئیسی بود که از دادن چنین مرخصی به او شکایت داشتند. شاید با همین نیت بود که خبرگزاری فارس اینگونه وارد شد تا موضوع را رفوکاری کند. این خبرگزاری نوشت:‌‌ «در پیگیری‌ها مشخص شد به دلیل اینکه این متهم خود را به دادسرای مجری حکم معرفی کرده، روال عادی و مرسوم دادسرا انجام نشده است و وی توانسته به مرخصی برود. از آنجایی که فریدون برادر رئیس جمهوری بوده و فرد عادی نیست و با پای خودش به زندان رفته می‌تواند از تعطیلات پایان هفته استفاده کند و مصلحت‌اندیشی قضایی شامل حال این متهم شده است.»

از قوه قضائیه و دادن مرخصی‌های خاص و آزادی افراد بلافاصله بعد از بازداشت یک نمونه دیگر (علاوه بر مشایی، بقایی و حسن عباسی) را سراغ داریم. دو ماه قبل احمد توکلی در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که یک نماینده بازداشت شده (عزیزی نماینده ابهر) تنها ساعاتی بعد از رفتن به زندان اوین (به خاطرپرونده فساد خودرو و طلا) با اصرار مسئولان بدون گذاشتن وثیقه به خانه بازگشته است. جمع بندی این نوع اتفاقات بیش از همه هواداران رئیس جدید قوه قضائیه را دچار سرخوردگی کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما