شناسهٔ خبر: 36032173 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مناقصه‌مزایده | لینک خبر

بازار خودرو

رونمایی از نسخه تمام الکتریکی ولوو XC40

صاحب‌خبر -

رونمایی از نسخه تمام الکتریکی ولوو XC40

ولوو به تازگی محصول XC40 Recharge را که کراس‌اووری کامپکت و تمام الکتریکی بوده، رونمایی کرده است. این خودرو را باید اولین محصول تمام‌الکتریکی تولید انبوه این کمپانی دانست، اما باید یادآور شد که ولوو پیشتر با توسعه C30 «درایو الکتریک» برای ورود به دنیای خودروسازان الکتریکی تلاش‌هایی کرده بود.

ولوو XC40 Recharge در حالت شارژ کامل قادر به پیمودن بیشینه مسافتی فراتر از 400 کیلومتر با درنظر گرفتن سیکل WLTP است. برای هر اکسل این خودرو یک موتور الکتریکی نصب شده تا سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای آن به ارمغان آید. این مجموعه الکتریکی روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 408 اسب‌بخار بوده و به لطف دارابودن سیستم شارژ سریع برای رسیدن سطح شارژ باتری‌ها به 80 درصد تنها 40 دقیقه زمان لازم است.

نسخه الکتریکی XC40 استایلی مشابه با نمونه درون‌سوز دارد، اما تغییراتی هم در برخی از المان‌های آن نسبت به مدل بنزینی دیده می‌شود. جلوپنجره نسخه الکتریکی XC40 تقریباً بسته بوده و فقط یک نوار باریک در قسمت پایینی آن برای ورود هوا باز است. درخصوص‌ترکیب رنگ نیز باید اظهار کرد که نیمه پایینی پروفیل جلو، قاب آینه‌ها و سقف به رنگ مشکی طراحی شده‌اند. ولوو برای بدنه این خودرو نیز یک رنگ سبز جدید درنظر گرفته است. الکتریکی شدن این کراس‌اوور کامپکت موجب شده تا فضای زیر کاپوت این خودرو خالی شود و حال یک محفظه بار در قسمت جلویی خودرو نیز در دسترس سرنشینان قرار دارد.

درون کابین ولوو XC40 Recharge تقریبا با تمام محصولات جدید این خودروساز مشابه است. این خودرو به سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی‌جدید اندروید ولوو تجهیز شده که دارای نرم‌افزارهایی مانند گوگل Assist، گوگل‌مپ و همچنین گوگل‌پلی است. ضمن اینکه در طول زمان امکان به‌روزرسانی نرم‌افزاری آن نیز وجود دارد.

کراس‌اوور XC40 Recharge اولین ورود قدرتمندانه ولوو به دنیای خودروهای الکتریکی و پلاگ این هیبریدی است. این خودروساز سوئدی بنا دارد که تا پنج سال آینده هر سال از یک محصول تمام الکتریکی پرده‌برداری کند. هدف ولوو این است که تا سال 2025 نصف فروش جهانی خود را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد و مابقی فروش نیز به خودروهای هیبریدی مربوط می‌شود.

منبع : خودرونویس

نظر شما