شناسهٔ خبر: 36032008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد

تعرض کنندگان به نفتکش ایرانی، سیلی سختی از فرزندان ملت خواهند خورد

انصاری گفت: مطمئن باشید کسانی که نفتکش ایرانی را مورد تعرض و تهاجم قرار دادند، بعد از اربعین سیلی سختی از دست فرزندان این ملت خواهند خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ «جهانگیر انصاری» امروز ( ۲۷ مهر) در یادواره دو شهید گمنام مارگون ضمن تسلیت اربعین حسینی، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که عمر ما را در عصری قرار داد که شاهد افول و زوال حکومت های ظلم و ستم و بروز و ظهور اسلام هستیم.

 

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باور ما این است که هشت سال  دفاع  مقدس استمرار واقعه عاشورا بود، اظهار داشت: معمولاً در بین قوم عرب رسم بود که وقتی پسری متولد می شد جشن می گرفتند و شادی می کردند، اما وقتی حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) متولد شد، پیامبر مکرم اسلام بر پیشانی امام حسین (علیه السلام) بوسه زد، اشک ریخت و گریه کرد.

 

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمود: «یا رسول الله چرا گریه می کنید، فرمود جای نیزه ها، شمشیرها و  جای تیرها را بوسه می زنم که در روز عاشورا سر حسینم را از بدن جدا می کنند، سرش را به روی نیزه می زنند».

 

انصاری اضافه کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) واقعه عاشورا را از قبل می دانست، چرا که از زمان بدو تولد ایشان پیامبر مکرم اسلام واقعه عاشورا را تبیین کردند.

 

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن مقایسه دوران دفاع مقدس و واقعه عاشورا، پیشنهاد کرد که حضرین کتاب عصر امام خمینی (ره) را حتما مطالعه کنند و یادآور شد: آیت الله شاه آبادی استاد حضرت امام بود که ایشان را خیلی دوست داشت، امام  هم یکی از طلبه های خوش فکر و خوش استعداد بود؛ به امام فرمود «یک مطلب را به شما عرض می کنم اما تا وقتی که زنده هستم به کسی بازگو نکن، امام نیز قول دادند؛ آیت الله شاه آبادی فرمود در سال ۱۳۵۷یک انقلابی در ایران شکل می گیرد در سال ۱۳۵۹ جنگ رسما آغاز می شود و در جنوب غربی ایران نخل ها بی سر می شوند» و در واقع وقایع جنگ هشت سال دفاع مقدس را به امام گفت امام این موضوع را به کسی نگفت تا اینکه آیت الله شاه آبادی به رحمت خدا رفت.

 

وی ادامه داد: اوایل انقلاب وقتی که مردم کرج و قزوین به سمت تهران می‌آمدند که در راهپیمایی شرکت کنند، گفتند لشکر ۱۶ قزوین هم در راه است، گفت اگر لشکر ۱۶ زرهی قزوین آماده‌باش می زد کشورهای آسیایی آماده باش می‌زدند.

 

انصاری در ادامه اضافه کرد: شهید بهشتی و آیت الله طالقانی چند نفر دیگر خدمت امام رفتند و از امام خواستند که اگر می شود با لحن تند صحبت نکند، لشکر 16 قزوین در حال وارد شدن به تهران است و مردم را به گلوله می بندند، امام فرمود «مردم باید فردا به خیابان ها بریزند»، بعد برخی ها گفتند آقا اگر می شود کمی آرام تر؛ امام فرمود «مگر می شود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به من دروغ بگوید».

 

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام(ره) با بصیرت این راه را انتخاب کرد، کما اینکه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با بصیرت راه را در قیام عاشورا انتخاب کرد و مسیر را بلد بود، از قبل می دانست قرار است چه اتفاقی رخ دهد، حضرت امام(ره) نیز مسیر را می دانست و بلد بود؛ بصیرتی که امام داشت می دانست که انقلاب اسلامی استمرار واقعه عاشوراست.

 

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس ما انسان های بزرگی را تقدیم این نظام کردیم، تصریح کرد: اگر واقعه عاشورا از ما اسیر گرفتند، در هشت سال دفاع مقدس هم از ما اسیر گرفتند، اگر در واقعه عاشورا اسیرهای ما روشنگری و بصیرت دهی می کردند و دشمن را به اسارت خودشان درآوردند، اسیرهای ما نیز در هشت سال دفاع مقدس همین کار را کردند.

 

انصاری اربعین حسینی را بیعت با امام حسین (ع) دانست و گفت: وقتی که  1400 سال از واقعه عاشورا می گذرد، حسین بن علی (ع) جان و خون خود را در راه خدا داد که بندگان را از جهل، ظلم  و گمراهی برهاند.

 

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در همایش میلیونی اربعین سردمداران عراق گفتند که مدیریت و تامین امنیت این همایش، خادمین، امکانات و مکان برای ما سخت است، اما سپاه قدس با اقتدار و استفاده از ظرفیت بسیج حشدالعشبی در عراق امنیت را برقرار کرد.

 

وی تصریح کرد: وقتی جمعیت عظیم کشورهای مسلمان را در شلمچه، مهران، چذابه و مرز خسروی می بینیم، احساس می کردیم روز محشر است.

 

انصاری به سیاست های پوشالی رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: قبل از همایش اربعین بخشی از مردم عراق را اغفال می کردند که همایش اربعین شکل نگیرد، اما متجه شدند که نمی توانند و کشورهای مسلمان به ویژه ایران و عراق می گویند باید شکل بگیرد.

 

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه علیرغم کشته شدن تعدادی از مردم عراق آیت الله سیستانی توانست اغتشاشات سازماندهی شده دشمنان را کنترل کند، اذعان داشت: دشمنان بعد از این کار با همکاری آل سعود و رژیم صهیونیستی نفتکش ایران را مورد حمله قرار دادند، اما ایران به احترام اربعین و برگزاری باشکوه تر این واقعه بزرگ، خویشتنداری کرد.

 

وی تاکید کرد: مطمئن باشید کسانی که نفتکش ایرانی را مورد تعرض و تهاجم قرار دادند، بعد از اربعین سیلی سختی از دست فرزندان این ملت خواهند خورد.

 

انصاری با اشاره به این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند «جنگ نخواهد شد و مذاکره ای هم نخواهد بود» بدون حساب و کتاب نیست، اذعان داشت: در این حرکت استکبار در نقاط مختلف خلیج فارس و در مقابل جبهه مقاومت که شکست های زیادی را متحمل شدند، هزینه های زیادی را انجام دادند و خودشان می دانند که در حد و اندازه حمله به کشور ایران نیستند و می دانند که اگر این اشتباه را مرتکب شوند، آخرین اشتباه آنهاست، چرا که هزاران منطقه نظامی آمریکا در تیررس ایران قرار دارد.

نظر شما