شناسهٔ خبر: 36031060 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اشرف غنی به محل انفجار تروریستی در مسجد ننگرهار رفت

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با خانواده های قربانیان انفجار تروریستی روز جمعه با اشاره به این حادثه مرگبار گفت که این تنها رنج و درد این قریه کوچک نه، بلکه به سطح ملی و بین‌المللی فاجعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان: «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، صبح امروز برای ابراز همدردی با خانواده قربانیان انفجار ولسوالی "ده بالا" در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان به این ولسوالی سفر کرد.

 

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان می‌گویند که شمار کشته‌شدگان این حادثه به ۷۰ نفر رسیده و شمار زخمی‌ها نیز ۳۶ نفر اعلام شده است. ولی مردم محل گفته که در این انفجار بیشتر از ۷۵ نفر کشته شده‌اند.

 

دیروز مراسم خاکسپاری قربانیان انجام شد و آنها در یک گورستان در ردیف‌هایی در کنارهم دفن شدند.

 

اشرف غنی در دیدار با خانواده های قربانیان با اشاره به این حادثه مرگبار گفت که این تنها رنج و درد این قریه کوچک نه، بلکه به سطح ملی و بین‌المللی فاجعه است.

 

وی افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به هدف انتقام گیری از عاملان این جنایت، گروه داعش و دیگر گروهای تروریستی را سرکوب خواهند کرد.

 

روز جمعه در زمان ادای نماز جمعه انفجاری در یک مسجد در ولسوالی ده بالا رخ‌ داد. به گفته مردم محلی حدود ۳۵۰ نفر در نماز جمعه شرکت کرده بودند.

 

به گفته ساکنان انفجار به حدی قوی بوده که سقف مسجد به طور کامل فرو ریخته و بیشتر مردان این محل در انفجار یا کشته شدند و یا زخمی شدند.

 

تاکنون کسی مسئولیت این انفجار را نپذیرفته است.

 

منبع: خبرگزاری ابنا

نظر شما