شناسهٔ خبر: 36029233 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پنج رویداد جهان

صاحب‌خبر -

اعتراض زنان پاریسی به خشونت

«خشونت خانگی علیه زنان غرب» و شرق و اروپا و آسیا ندارد. دیروز در پاریس، قلب فرانسه که ادعای حقوق بشری دارد، صدها زن در اعتراض به وجود خشونت خانگی علیه زنان روی زمین به حالت مرده دراز کشیدند.

این معترضان هر کدام پلاکاردی در دست داشتند که نام کمپین آنان، «نه یکی دیگر»، روی آن نوشته شده بود. آمارها در این کشور نشان می دهد در 10 ماه گذشته بیش از 120 زن بدلیل خشونت‎های خانگی جان خود را از دست  دادند.
---
رونمایی از تابوت‌ های چوبی
مصر سرزمین اهرام ثلاثه هر روز گنجینه جدیدی از دوره باستان خود رونمایی می‎کند، مسوولان وزارت آثار باستانی این کشور در جدیدترین اکتشاف این نهاد، از ۳۰ تابوت باستانی چوبی همراه با جسدهای مومیایی داخل آن‌ها رونمایی کردند. این تابوت‌ها در شهر الاقصر در جنوب این کشور کشف شده است و بزرگترین کشف در نوع خود در یک قرن اخیر محسوب می‌شود.
طبق بیانیه وزارت آثار باستانی مصر، این تابوت‌ها که روی آن‌ها حکاکی و رنگ شده است، سه هزار سال قدمت دارند. جسدهای مومیایی شده متعلق به کاهنان زن، مرد و کودکان آن‌ها است. تابوت‌های کشف ‌شده قرار است پیش از نمایش عمومی در موزه جامع مصر، مرمت شوند.
 
تهدید مهاجران در بوسنی
شهردار شهر بیهاچ برای مجبور کردن دولت به پرداخت هزینه مهاجران، تهدید کرده مانع از رسیدن آب و غذا به آنان خواهد شد. بیهاچ شهری در بوسنی و هرزگوین است که بیش از دو سال است پناهگاه موقت مهاجرانی است که از یونان و بلغارستان آمده‌اند و می‌خواهند به اروپای مرکزی بروند.
 
روش‎ غیرعادی برای جلوگیری از تقلب
مسوولان مدرسه‎ای در هند بخاطر مجبور کردن دانش‎آموزان به گذاشتن جعبه‎های مقوایی بر سر عذرخواهی کردند. مسوولان دبیرستان بگت در ایالت کارناتاکا که بعد از انتشار تصاویر بچه‎ها در این وضعیت مجبور به عذرخواهی شدند، گفتند برای جلوگیری از تقلب دانش‎آموزان این کار را کردند و مدعی شدند: از این روش جای دیگری قبلا استفاده شده بود.
 
---
گروه هفت به زمین گلف ترامپ نمی رود
در حالی که سران گروه هفت منتظر بودند در نشست آتی زمین‎های گلف معروف ترامپ را از نزدیک ببینند، رئیس‎جمهوری امریکا در توئیتی خبر داد، بدلیل انتقادها نشست در این مکان برگزار نمی‎شود. پیشتر دموکرات‌ها و سایر قانونگذاران انتخاب این محل را سوءاستفاده از قدرت ریاست جمهوری دانسته بودند.
ترامپ تنها دو روز پس از اینکه میک مولوینی، قائم مقام مدیر دفتر ویژه کاخ سفید اعلام کرد، زمین بازی گلف ملی دورال ترامپ در نزدیکی میامی از ۱۰ تا ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰ میزبان نشست گروه هفت خواهد بود، در توئیتی نوشت: ما جستجو برای یک محل دیگر برای برگزاری این نشست را آغاز می‌کنیم که شامل کمپ دیوید هم می‌شود. این در حالی است که مولوینی مدعی شده بود، استفاده از ملک خصوصی ترامپ 50 درصد ارزان‌تر از سایر ساختمان‌ها یا املاک دیگر است.
 

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما