شناسهٔ خبر: 36028977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

استاندار خوزستان در شورای آموزش و پرورش:

با درایـت و تدبیر آموزش و پرورش خوزستان سال تحصیلی خــوبی در استان آغاز شد

استاندار خوزستان اظهار کرد: با درایت، تدبیر و برنامه ریزی های صورت گرفته در آموزش و پرورش خوزستان، علی رغم مشکلاتی که وجود داشت، شاهد آغاز سال تحصیلی خیلی خوبی در این استان بودیم که جا دارد از این زحمات تقدیر و تشکر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، غلامرضا شریعتی روز یکشنبه 28 مهرماه 98 در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، گفت: با درایت، تدبیر و برنامه ریزی های صورت گرفته در آموزش و پرورش خوزستان، علی رغم تمامی مشکلات و کمبودهای موجود، سال تحصیلی خیلی خوبی در این استان شروع شد و دغدغه های ما برای آغاز سال تحصیلی کاهش یافت که جا دارد از این زحمات تقدیر و تشکر شود.

 

وی در عین حال با اشاره به تعامل میان آموزش و پرورش خوزستان و دانشگاه فرهنگیان برای تربیت تعداد بیشتری دانشجو معلم در استان خوزستان، گفت: با حمایت هایی که توسط آموزش و پرورش از توسعه فضای فیزیکی در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت، توانستیم تعداد دانشجوی جذب شده در این دانشگاه را از 460 دانشجو به 2 هزار و 300 دانشجو در سال تحصیلی جدید افزایش دهیم و برنامه داریم این تعداد را در سالهای آینده به 3 هزار دانشجو معلم با اولویت جذب دانشجویان بومی برسانیم.

 

شریعتی در عین حال با تاکید بر لزوم کیفیت بخشی به نیروی انسانی گفت: برای کاهش وابستگی به خارج از کشور لازم است تا بر روی آموزش عالی و پرورش استعدادهای نیروهای انسانی تمرکز داشته باشیم که این خود نوعی سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می آید.

 

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به شناسایی 3 هزار و 500 کودک بازمانده از تحصیل در استان خوزستان گفت: طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری نیز با شدت ادامه پیدا می کند و این یکی از مسائلی است که باید مورد توجه تمامی دستگاه های ذیربط قرار بگیرد.

 

وی در عین حال با بیان اینکه  طرح نماد به عنوان یک طرح تئوریک باید در آموزش و پرورش اجرا شود، تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی در مدارس و واکسینه کردن دانش آموزان در مقابل رفتارهای پرخطر باید اجرای چنین طرح هایی مورد حمایت قرار بگیرد تا در صورت لزوم اقدامات مداخله ای لازم انجام شود.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه 860 کلاس درس در سال تحصیلی جدید در استان خوزستان به بهره برداری رسید، افزود: بنا داریم این تعداد کلاس را به بالای 1 هزار و 100 کلاس درس در استان خوزستان برسانیم.

 

شریعتی همچنین با تاکید بر لزوم تسریع در فرآیند احداث، بازسازی و تجهیز مدارس سیل زده گفت: این مدارس باید تا 15 آبان ماه آماده شوند و برای بهره برداری در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد

 

وی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را یک حرکت بزرگ فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: به واسطه تمهیداتی که در استان خوزستان صورت گرفت، امسال موفق شدیم  زمینه تردد بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر از زوار حسینی را  از مرزهای شلمچه و چذابه فراهم کنیم که از این نظر نسبت به سال گذشته با رشدی صد در صدی در تعداد زائرین حسینی رو به رو  بودیم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان نقش پررنگی در ارائه خدمات به زائرین در استان داشت، تصریح کرد: آموزش و پرورش نماد فرهنگ سازی است و آموزش و پرورش خوزستان با مشارکت در ارائه خدمات به زائرین حسینی، به نقش فرهنگ سازی خود در حوزه های اجتماعی و معنوی به خوبی عمل کرده است و جا دارد که از این اقدام تقدیر شود.

 

 

نظر شما