شناسهٔ خبر: 36028926 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت خبر داد

صدور مجوز استخدام ۲۰۰۰ نیروی هیات علمی تمام وقت برای دانشگاه‌های علوم پزشکی

وزارت بهداشت و درمان

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز استخدام ۲۰۰۰ نفر هیات علمی تمام وقت به صورت پیمانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور از طرف سازمان اداری استخدامی صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیدکامل تقوی نژاد ضمن تشکر از تلاش و پیگیری های وزیر بهداشت و  همچنین همراهی رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در زمینه رفع نیازهای نیروی انسانی حوزه سلامت کشور افزود: با جذب این تعداد هیات علمی انتظار می رود با توجه به افزایش تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و افزایش تعداد بازنشستگان هیات علمی در دانشگاه ها، بخش عمده ای از مشکلات حوزه آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مرتفع شود.

وی با اشاره به شاخص فعلی نسبت هیات علمی به دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: این شاخص در حال حاضر به ازای هر ۱۶.۵۷ دانشجو یک نفر هیات علمی است که انتظار داریم با جذب ۲هزار هیات علمی پیمانی جدید، این رقم به ۱۳.۸ دانشجو به ازای هر  یک نفر هیات علمی برسد و رشد ۱۶ درصدی را  در این بخش شاهد باشیم.

تقوی نژاد با اشاره به تکالیف حوزه آموزش وزارت بهداشت در اسناد بالادستی، خصوصا برنامه ششم توسعه عنوان داشت: دولت موظف شد به منظور حضور موثر نظام آموزش عالی کشور در تولید، توسعه و نشر علم و فناوری و تربیت دانشجو در سطح بین‌المللی و برقراری توازن و ارتقای کیفیت آموزش عالی و پژوهش و فناوری، نسبت به ارتقای شاخص دانشجو به عضو هیات علمی اقدام نماید.

به گزارش وبدا، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در حال حاضر۱۲هزار و ۵۰۳ نفر هیات علمی پیمانی و رسمی، ۵ هزار و ۱۶۷ نفر هیات علمی تعهد خدمت و ۳۹۰ نفر هیات علمی قراردادی در دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه آموزش به فعالیت مشغول هستند./۲۲۷/۲۰۱

انتهای پیام

نظر شما