شناسهٔ خبر: 36028900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در شورای آموزش و پرورش:

لزوم راه اندازی دبیرخانه طرح نماد در آموزش و پرورش خوزستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: راه اندازی دبیرخانه طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان به اجرای مطلوب این طرح کمک می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمود معزی روز یکشنبه 28 مهرماه 98 در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: تعلیم و تربیت متعلق به تمامی آحاد جامعه است و لازم است که همه نهادها در این کار مشارکت داشته باشند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی نماد در آموزش و پرورش خوزستان گفت: لازم است کمک کنیم که دبیرخانه طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که سه سال است در آموزش و پرورش اجرایی می شود، راه اندازی شود تا گامی در راستای کمک به دانش آموزان آسیب پذیر در جامعه برداشته شود.

 

معزی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری 1 هزار و 351 مدرسه در استان خوزستان مجری طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) هستند.

 

اباذر فاضل پور، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در شورای آموزش و پرورش استان گفت: تامین و ارتقای مراقبت‌های اجتماعی در مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور و استقرار نظام جامع مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان بخشی از اهداف اجرای طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان هستند.

 

وی اجرای این طرح را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش دستگاه ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و گفت: آموزش و پرورش برای اجرای این طرح شرکایی مانند قوه قضاییه، بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد، بنیاد برکت، نیروی انتظامی و ... دارد و در این زمینه تفاهم نامه هایی نیز منعقد شده است.

 

فاضل پور همچنین یادآور شد: در سال اول این طرح به صورت پایلوت در 12 مدرسه اجرا شد و سال بعد این طرح را در تمامی مدارس بندر امام خمینی (ره)، ناحیه 3 اهواز و آبادان اجرایی کردیم و هم اکنون بیش از 1 هزار مدرسه در استان خوزستان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

گفتنی است؛ شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با موضوع طرح نماد در استانداری خوزستان برگزار شد.

 

نظر شما