شناسهٔ خبر: 36028735 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جزیره کیش مکانی برای دیدن آیینهای ناب مذهبی است

کیش - ایرنا - امام جمعه قم گفت: جزیره کیش به موازات جاذبه های گردشگری به مکانی برای دیدن آیینهای ناب مذهبی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایرنا،  آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری همزمان با اربعین حسینی در آیین آغاز عملیات اجرایی مسجد امام حسین (ع) در کیش گفت: جزیره کیش به برکت مردان خدا و خیران، علاوه بر جاذبه های گردشگری از فضایی معنوی برخوردار است.

 وی  که به منظور حضور در آیینهای اربعین حسینی به کیش سفر کرده است، اضافه کرد: مردم از دور چیزی دیگری در مورد جزیره می شنوند ولی واقعیت این است که مراسم و آیین های مذهبی از جمله عزاداری، برنامه های ماه مبارک رمضان و شب های قدر در جزیره کیش نشان دهنده فضای معنوی در این منطقه است.

 آیت الله حسینی بوشهری در ادامه ضمن تقدیر از خیران مسجد ساز  افزود: مسجد در اسلام جایگاه رفیعی دارد و در صدراسلام، مسجد برای آموزش و مکان تصمیمی گیری بود و مسائل اقتصادی، مسائل خانواده و اجتماعی آن روز در پایگاهی اصلی بنام  مسجد مطرح می شد.

 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین گفت: همانطور که برنامه تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام به اجرا گذاشته شده، با همکاری خیرین و سرمایه گذاران از تکمیل ساخت مساجد نیمه تمام حمایت کرده  و آن را با اولویت خاص دنبال می کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما