شناسهٔ خبر: 36028672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیزات مدارس ۱۰۰ روستای خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات سفر نوبخت به استان و سازمان نوسازی مدارس خراسان جنوبی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای خریداری تجهیزات مدارس در ۱۰۰ روستای استان اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در سفر اخیر ‌‌معاون اول رئیس جمهور تفاهم‌نامه‌ای با چهار شهرستان مرزی استان در جهت محرومیت‌زدایی بخش‌های مختلف مانند فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی منعقد شد.

وی گفت: برای شهرستان نهبندان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، برای زیرکوه بسیج سازندگی، برای درمیان بنیاد مستضعفان و برای درح و سربیشه کمیته امداد متولی توسعه آن‌هاست و می‌توان از این ظرفیت برای سودآموزی به ویژه در شهرهای نهبندان و سربیشه که بیشترین نرخ بی سوادی را در استان دارند استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در راستای هوشمندسازی مدارس نیز به مناسبت روز روستا و عشایر تعداد 100 روستای استان به شبکه ارتباطات متصل شدند و مدارس روستاها و عشایر از این امکان می‌توانند استفاده کنند.

معتمدیان تصریح کرد: به زودی جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خراسان جنوبی سفر خواهد کرد و در این سفر به دنبال آن هستیم که تمام روستاهای استان بدون محدودیت تا هفته دولت سال آینده به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند.

وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات سفر نوبخت به استان و سازمان نوسازی مدارس خراسان جنوبی نیز مبلغ 500 میلیون تومان برای خریداری تجهیزات مدارس در 100 روستای استان اختصاص یافت.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید از سازمان اموال تملیکی پیگیری شود که اگر موجودی داشته باشند از طریق این سازمان برخی نیازمندی‌های مدارس استان نیز برطرف شود.

معتمدیان اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده نیز تعداد 300 دستگاه اسپیلت برای مدارس روستایی از سازمان اموال تملیکی کشور اخذ شده که در مرحله اجرایی است.

وی افزود: سیستم‌های آموزش از راه دور نیز ظرفیت خوبی است که به دانش آموزان آموزش داده شود و در مناطق روستایی باید روی این سیستم کار شود که روستای نوفرست به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما