شناسهٔ خبر: 36027632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد؛

استفاده از شیوه آموزش از راه دور برای مدارس مناطق روستایی

معتمدیان گفت: باید از ظرفیت‌ شیوه آموزش از راه دور برای دانش آموزان مدارس مناطق روستایی در خراسان جنوبی استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد صادق معتمدیان» امروز (28 مهر) در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار کرد: در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای محرومیت زدایی چهار شهرستان مرزی (درمیان، سربیشه، نهبندان و زیرکوه) تفاهم نامه هایی در بخش های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی با دستگاه های اجرایی منعقد شد لذا در رابطه با بحث سواد آموزی می توان از ظرفیت این دستگاه های اجرایی استفاده کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان نهبندان یکی از شهرستان‌های استان است که بیشترین نرخ بی سوادی را دارد، گفت:  باید با تدوین طرح هایی از ظرفیت بنیاد برکت که متولی توسعه این شهرستان شده است برای بحث سوادآموزی استفاده شود.

 

معتمدیان با تاکید بر اینکه برای هوشمندسازی مدارس روستایی و عشایری در استان خراسان جنوبی پیگیری‌های با وزارت ارتباطات انجام شده است، افزود: به مناسبت روز روستا با حضور معاون اول رئیس جمهور 100 روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد اما در سفر چند هفته آینده وزیر ارتباطات به استان امیدواریم تمام روستاهایی که امکان داشته باشند بدون محدودیت تا پایان امسال یا هفته دولت سال آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

 

وی ادامه داد: از محل اعتبارات سفر دکتر نوبخت به خراسان جنوبی مبلغ 500 میلیون تومان در راستای تجهیز مدارس 100  روستایی که به شبکه ملی اطلاعات در استان متصل شده اند اختصاص می یابد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم رایزنی با سازمان اموال تملیکی برای خرید تجهیزات هوشمندسازی مدارس با قیمت مناسب، یادآور شد: همچنین  برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان مجوز خرید 300 دستگاه کولر گازی (اسپیلت) برای مدارس روستایی از سازمان اموال تملیکی اخذ شده است.

 

معتمدیان به شیوه آموزش از راه دور در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: از این ظرفیت آموزشی می توان برای دانش آموزان مدارس مناطق روستایی استفاده کنیم.

 

نظر شما