شناسهٔ خبر: 36024651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

سیدحسن تاج سر شما است ای عربیه

ارائه گزارش های جهت دار از اعتراضات مردمی بیروت به افزایش مالیاتها

خبرنگار العربیه در بیروت درحال ارائه گزارش جهت داری بود که یکی از شهروندان لبنانی میکروفون را از او می گیرد و می گویدسیدحسن تاج سر شما است ای عربیه .

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل: خبرنگار العربیه در بیروت درحال ارائه گزارش جهت داری بود که یکی از شهروندان لبنانی میکروفون را از او می گیرد و می گوید " سیدحسن تاج سر شما است ای عربیه ".

ارائه گزارش های جهت دار از اعتراضات مردمی بیروت به افزایش مالیاتها


به گزارش بولتن نیوز، شبکه اجتماعی شامات در این خصوص نوشت: نکته اینکه چندین سال است فعالیت العربیه بدلیل اخبار دروغ در لبنان معوق شده است و از 2016 دفاترش را در لبنان تعطیل کرده است.


این شبکه اجتماعی در ادامه می نویسد:


ریما مکتبی خبرنگار العربیه در گزارشی که ملاحظه کردید لحظه ای مبهوت ماند و سپس با هدف توجیه این اتفاق گفت :این سخن عقیده شماست نه ما.


وی در ادامه با همان حالت متعجب خود گفت در میان معترضان کسانی هستند که از سیدحسن نصرالله به گونه دیگری سخن می گویند. درست است که او لبنانی است اما می گویند او بخشی از حکومت (آیت الله علی) خامنه ای (رهبر معظم ایران) است, یا از او به عنوان دولت نصرالله و دولت حزب الله یاد می کنند.


هم زمان مجری شبکه با قطع سخنان خبرنگار گفت دیدگاهها در میان مردم متفاوت است و اینگونه نیست که بگوییم یک ایده, بر ایده های دیگر غالب است. عقاید مختلف است و ما به همه عقاید احترام می گذاریم و تلاش می کنیم همه عقاید را پوشش دهیم و از این کار هراسی هم نداریم.


ریما مکتبی در ادامه پاسخ داد برخی از عناصر نفوذی حزب الله سعی می کنند با استفاده از پوشش زنده در کانال های تلویزیونی خاص که العربیه و الحدث از آنهاست عقاید مختص به خود را بیان کنند.


مجری گفت: ما از بیان این عقاید نمی ترسیم و همواره سعی می کنیم واقعگرا باشیم و از این که در پخش زنده اتفاقی این چنینی رخ دهد هراسی نداریم.


شبکه سعودی العربیه به تبلیغات گسترده برای دامن زدن به ناآرامیها در لبنان ادامه می دهد و به این منظور، خبرنگاران خود را از کشورهای مختلف از جمله انگلیس و فرانسه به بیروت اعزام کرده است. شبکه های العربیه و الحدث از سال 2016 دفاترشان را در لبنان تعطیل کرده اند و صرفا از خبرنگاران آزاد استفاده می کردند.


اما تقریبا از یک سال و نیم پیش (پیش از انتخابات پارلمانی لبنان) با تمرکز برخی فعالیتها، آنها به صورت غیر رسمی فعالیت رسانه ای شان را منسجم و گسترش داده اند.


ریما مکتبی که فعالیت رسانه ای اش را از تلویزیون المستقبل لبنان آغاز کرده است دردرگیریهای اردیبهشت سال 1387 نیز در کنار شبکه العربیه به تبلیغ بر علیه ایران و سید حسن نصرالله می پرداخت.


در همان زمان نیز العربیه به شکل کاملا روشني تلاش نمود تا جنگ بين موافقان و مخالفان دولت لبنان را يک جنگ بين شيعه و سني در بيروت جلوه دهد و بر همين اساس، به تحريک مردم مسلمان اهل سنت طرابلس و صيدا عليه حزب‌الله مي‌پرداخت.


العربیه همچنين به شکل کاملا حساب شده، به تحريک افسران اهل سنت ارتش لبنان مستقر در طرابلس مي‌‌پرداخت
«ريما مکتبي» در همان واقعه نیز خبر از تعرض به زنان ساکن بيروت داد که يک دروغ محض و مطلق در حوادث بيروت بود. اين مجري از يکي از مسئولان گروه «الجماعة‌الاسلاميه» پرسيد که: شنيديم به زنان بيروتي (منظور زنان اهل سنت است) حمله کرده‌اند که اين مسئول گفت: بله، ما هم شنيده‌ايم. اين تلويزيون تلاش داشت تا نيروهاي حزب‌الله را مسئول اين تعرضات دروغين معرفي کند؛ موضوعي که از پايه ساختگي و دروغ بود.

نظر شما