شناسهٔ خبر: 36023033 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

توصیه بهداشتی به زائران بازگشته از کربلا

فارس

استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا، اواخر مهر تا اوایل آبان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مسعود مردانی، افزود: برای افرادی که در معرض خطر بیماری آنفلوانزا و عوارض ناشی از آن هستند، تزریق واکسن باید هر چه سریع تر در فصول سرد پاییز و زمستان انجام شود.

وی ادامه داد: افراد بالای ۶۵ سال، بیماران قلبی عروقی، کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله، زنان باردار، کادر  پزشکی، افراد چاق و مبتلایان به بیماری های صعب العلاج (دیابت، بیماری های مزمن کلیوی، سرطان و بیماران پیوندی) جزو گروه های در معرض خطر بیماری آنفلوانزا و عوارض ناشی از آن قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیته کشوری آنفلوانزا با بیان این مطلب که در صورت ابتلا به آنفلوانزا دچار عوارض جبران ناپذیر وحتی ممکن است مرگ شوند، تاکید کرد: تمام این افراد باید نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

مردانی ضمن تاکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی به زائران بازگشته از مراسم اربعین، تصریح کرد: در صورت بروز علائمی نظیر تب، بدن درد، دردهای استخوانی عضلانی، سرفه و آبریزش بینی از دست دادن، بوسیدن و در آغوش کشیدن بستگان خویش خودداری کنند.

وی با اشاره به اهمیت شستشوی مرتب دستها در کاهش ابتلا به بیماری اظهار داشت: براساس نتایج مطالعات صورت گرفته در ژاپن، حتی شستشوی دست به مدت ۳۰ ثانیه با آب لوله کشی معمولی باعث از بین رفتن اثر بیماریزایی ویروس آنفلوآنزا و مانع انتقال بیماری از بیمار به دیگران می شود.

مردانی، به تمامی زائران، گفت: در صورتی که تب، لرز و علائم بیماری آنها بیش از ۳ روز به طول انجامید، حتما به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا داروی ضد ویروسی اختصاصی برای آنها تجویز شود.

نظر شما