شناسهٔ خبر: 36019949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

آغاز انتخابات ریاست جمهوری بولیوی تاساعتی دیگر

واحدمركزي خبر

انتخابات ریاست جمهوری بولیوی تا ساعتی دیگر آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از تلویزیون الجزیره ، انتخابات ریاست جمهوری بولیوی تا ساعتی دیگر آغاز می شود.
مردم با انداختن رای خود به صندوق تکلیف اوو مورالس رئیس جمهور کنونی این کشور را مشخص می کنند که چهارده سال در مسند قدرت بوده است.
وی برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری با چالشهای جدی مواجه است. رقیب اصلی او در این انتخابات، رهبری مورالس را دیکتاتوری توصیف کرده و به طور جدی به چالش کشیده است. این در حالی است که در انتخابات گذشته، پیروزی در انتخابات برای مورالس بسیار آسان بود. او نخستین رئیس جمهور بولیوی از مردمان بومی این کشور است.
شعار انتخاباتی امسال مورالس عبارت است از "آینده امن", مورالس با اجرای سیاستهای سوسیالیستی به دنبال آن بوده است که رشد اقتصادی بولیوی را سبب شود. در حال حاضر، بولیوی یکی از کشورهای آمریکای لاتین با بیشترین رقم رشد اقتصادی است.
مورالس از طریق اجرای برنامه های سوسیالیستی در تلاش بوده است فقر را در کشورش کاهش بدهد. مورالس در تجمع های انتخاباتی امسال خود می گوید اگر بار دیگر رئیس جمهور بولیوی شود به اجرای برنامه های فوق ادامه خواهد داد.
کارلوس مِسا که قبلا روزنامه نگار بوده و از روشنفکران برجسته بولیوی است حالا به رقیب انتخاباتی مورالس تبدیل شده است. او پاشنه آشیل مورالس یعنی تعهد او به دموکراسی را نشانه گرفته است.
مسا می گوید طی چهارده سال گذشته بولیوی شاهد بی عدالتی بسیار زیاد و فساد بسیار گسترده و حکومت خودکامه شدید بوده و به دیکتاتوری رسیده است.

نظر شما