شناسهٔ خبر: 36019674 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تذکر علی اعطا نسبت به عدم تکمیل مرکز نمایش های آیینی صبا؛

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران به اولویت شورا بی توجهی نکند

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران نسبت به عدم تکمیل مرکز نمایش های آیینی صبا اثر فرهاد احمدی تذکر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی اعطا، در صد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور به معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران در خصوص تکمیل پروژه مرکز نمایش های آیینی صبا اظهار کرد: مرکز نمایش های آیینی صبا (واقع در منطقه 7- خیابان شریعتی- سه‌راه پلیس) یکی از پروژه های نیمه تمام فرهنگی- هنری شهر تهران است که نزدیک به 15 سال از شروع عملیات ساخت آن گذشته است.

وی ادامه داد: این پروژه دارای کیفیت معماری و فضایی بالایی است، به طوری که در صورت افتتاح به یکی از فضاهای باارزش و ماندگار شهر تهران در حوزه فرهنگی- هنری و یکی از مراکز مهم هنرهای نمایشی در ایران تبدیل خواهد شد.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه مرکز نمایش های آیینی صبا در ابتدای دهه 80 و به منظور توسعه و اعتلای هنرهای نمایشی سنتی و مدرن و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین که برخی از آنها امروز نیز در سالن‌های نمایش تهران وجود نداردتوسط یکی از معماران برجسته ایرانی، مهندس فرهاد احمدی، طراحی شده است، عنوان کرد: این پروژه دارای حدود 6000 مترمربع زیربنا بوده که عمده آن در زیر سطح زمین ساخته شده تا سطح زمین به صورت فضای باز و در ارتفاع طبیعی تبدیل به باغ و فضای سبز شود و به عنوان فضایی همگانی در اختیار شهروندان باشد.

اعطا ادامه داد: همچنین این پروژه به نحوی طراحی شده است تا تامین روشنایی و تهویه مطبوع با حداقل مصرف انرژی صورت پذیرد و در واقع یکی از مصادیق معماری پایدار در تهران است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد: این مجموعه دارای سالن های نمایش، پلاتو تمرین تئاتر، سالن تئاتر روحوضی، سالن تئاتر رو باز و ... است و می‌تواند پاسخگوی نیاز تعداد زیادی از گروه‌های نمایشی باشد.

وی با بیان اینکه این مرکز، که در محدوده باغ صبا واقع شده، یکی از پروژه‌های  مشارکتی شهرداری تهران (با محوریت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی) بوده که سال‌هاست به دلیل مشکلات مالی و حقوقی در آستانه اتمام رها شده است، گفت: تکمیل و افتتاح مرکز نمایش های آیینی صبا، که حدود 75 درصد از عملیات ساختمانی آن انجام شده، به علت مسائل حقوقی و مالی سال‌ها به تعویق افتاده و این تعویق منجر به فرسودگی بخش‌هایی از این پروژه بر اثر گذشت زمان شده است.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: در همین راستا و به منظور تسهیل روند تکمیل و افتتاح مرکز نمایش‌های آیینی صبا، این پروژه به عنوان یکی از پروژه های اولویت‌دار شهرداری تهران جهت تعیین تکلیف در بند 6 ذیل تبصره هفتم بودجه سال 1398 شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ذکر شده است.

به گفته اعطا، گذشت هفت ماه از سال 1398 همچنان اقدامی برای تکمیل و افتتاح این پروژه مهم فرهنگی- هنری صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه اخیرا هم ریاست محترم شورا نسبت به عدم تکمیل این پروژه در صحن تذکر داده اند، عنوان کرد: اینجانب به معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، آقای جوادی یگانه، تذکر می دهم تا نسبت به اولویت هایی که از سوی شورا مقرر می شوند، بی توجهی نکنند و اولویت های اعلامی از سوی شورا را اولویت خود بدانند و پروژه مهمی را که می توان با اندکی پیگیری، موانع مالی و حقوقی آن را برطرف کرد، بی اهمیت فرض نکنند.

نظر شما