شناسهٔ خبر: 36019068 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

خداحافظی با پیشکسوت موسیقی؛

پیکر «حسین دهلوی» چهره ماندگار عرصه موسیقی در تالار وحدت تهران تشییع شد

مراسم تشییع پیکر «حسین دهلوی» موسیقیدان صاحب‌نام و همین طور چهره ماندگار این عرصه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مراسم تشییع پیکر «حسین دهلوی» موسیقیدان صاحب‌نام و همین طور چهره ماندگار این عرصه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

حسین دهلوی هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی سه‌شنبه ۲۳ مهر ماه بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری در سن ۹۲ سالگی؛ در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت.

پیکر «حسین دهلوی» چهره ماندگار عرصه موسیقی در تالار وحدت تهران تشییع شد

سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اللهیاری فومنی مدیر کل دفتر موسیقی و چهره‌های مختلف عرصه موسیقی از جمله شهرام صارمی، آهنگساز و پژوهشگر، حسین علیزاده آهنگساز پیشکسوت، پری ثابت نیا، مدیرعامل انجمن موسیقی، هوشنگ کامکار، جاوید مجلسی، رهبر اکستر ساز‌های بادی، اکبر محمدی استاد هنرستان موسیقی، مسعود اللهیاری، رافائل میناسکانیان، علی مرادخانی، رئیس موزه موسیقی از جمله حاضران در این مراسم بودند. 

بیشتر بخوانید

برای مشاهده اخبار بیشتر پیرامون زمان و دلیل درگذشت حسین دهلوی اینجا کلیک کنید.

در این مراسم که عباس سجادی، شاعر و ترانه‌سرا، اجرای آن را برعهده داشت ابتدا محمد سریر پشت بلندگو رفت و با تسلیت به مناسبت فقدان این  هنرمند بزرگ گفت: امروز با هنرمندی وداع می‌کنیم که شش دهه ستون استوار موسیقی ایران بود. او برای موسیقی ایران از جمله جمع آوری موسیقی محلی اول ها تلاش‌ و زمینه مناسبی برای موسیقی ایران ایجاد کرد.

پیکر «حسین دهلوی» چهره ماندگار عرصه موسیقی در تالار وحدت تهران تشییع شد

وی افزود: دهلوی دوست نداشت در گذشته بماند و در اندیشه ارتقای موسیقی در زمان و پیوند موسیقی با عموم ملت بود. اعتقادی به تربیت شاگردان در زمینه موسیقی علمی داشت که برای من بسیار تاثیرگذار بود. او در پایبندی به انتقال مفاهیم و اخلاق هنری بی نظیر بود.

کامبیز روشن‌روان، آهنگساز نیز دهلوی را از نسل موسیقیدانانی دانست که مورد بی‌مهری قرار گرفتند و افزود: او تنها معلم و تنها هنرمند و..... نبود، موسیقیدان جامع الشرایطی بود که افتخار شاگردی او را داشتم. دوران مدیریت او در هنرستان موسیقی شکوفاترین دوران بود، او بسیار تیزبین و دقیق و در رهبری ارکستر صبا بی‌نظیر و تیزبین و منظم و پایبند به نظم زمانی بود.

انتهای پیام/

نظر شما