شناسهٔ خبر: 36016864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخــبار

صاحب‌خبر -


وزیرارتباطات  خبر داد
کل مسیر زائران در عراق زیر پوشش اینترنت نسل 3

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر خود نوشت: امسال در راهپیمایی اربعین حسینی علاوه بر شهرهای نجف و کربلا، کل مسیر زائران به اینترنت نسل سوم تلفن همراه مجهز شده بود.
به‌گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی نوشت: امسال با تلاش زیاد شرکت‌های عراقی که از آنها تشکر می‌کنم، علاوه بر شهرهای نجف و کربلا، در کل مسیر راهپیمایی زائران دراین کشور، سرویس نسل سه برقرار بود.البته به‌دلیل شرایط این روزهای عراق، همه شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده‌اند. شده همان مطلوب همیشگی صدا و سیمای خودمان.

معاون وزیر ارتباطات خبر داد
 ایجاد روزانه ۵ صفحه جعلی بانکی

معاون وزیر ارتباطات در اینستاگرام نوشت: روزانه بیش از ۵ صفحه جعلی بانکی (فیشینگ) توسط کلاهبرداران ایجاد می‌شود و کاربران با سواد دیجیتالی کمتر، بیشتر در معرض خطر هستند.
به گزارش «ایران»، امیر ناظمی نوشت: فیشینگ، سایت‌ها و صفحه‌های اینترنتی جعلی هستند که سعی می‌کنند از طریق فریب کاربران اطلاعات مربوط به‌نام کاربری، گذرواژه یا اطلاعات کارت بانکی آنها را به دست آورند. از این طریق کاربرانی که دارای سواد دیجیتالی کمتری هستند یا از ابزارهای به روز نشده استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض خطر هستند. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: برای مقابله با فیشینگ راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به افزایش دانش کاربران، پایش مداوم بانک‌ها برای شناسایی صفحات جعلی و راه حل‌های فنی مانند نصب فایروال‌ها اشاره کرد. وی در ادامه نوشت: اگر چه مأموریت سازمان فناوری اطلاعات به‌صورت مستقیم شناسایی و مسدودسازی این صفحات نیست و این امر در حیطه وظایف پلیس فتا و بانک‌ها قرار دارد اما بیشترین شناسایی و مسدودسازی صفحات جعلی درگاه‌های بانکی را ما در مرکز ماهر انجام داده‌ایم. ناظمی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۸۵۷سایت فیشینگ شناسایی و مسدودسازی شده‌اند، ادامه داد: این به معنی آن است که روزانه بیش از ۵ صفحه جعلی بانکی توسط کلاهبرداران ایجاد می‌شود و در مجموع کمتر از ۱۰ مورد (حدود یک درصد) از این موارد هشدار داده می‌شود و با ۹۹ درصد دیگر به‌صورت فنی مقابله صورت می‌گیرد.

اعتراض درباره اینترنت، در صدر شکایات مردمی

طبق گزارش‌های ماهانه در سامانه «سپاس» سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیشترین شکایات ثبت‌شده طی سه ماهه تابستان امسال مربوط به اینترنت بوده است. به گزارش «ایران»، این گزارش نشان می‌دهد بیشترین شکایت مشترکین در شهریورماه در حوزه اینترنت بوده که ۴۶.۴ درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در شهریورماه معادل ۹۱۶۰ مورد است که نسبت به مرداد و تیرماه ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است. همچنین سرویس ارزش افزوده، کم‌ترین شکایات را در طول سه ماه تابستان سال‌جاری داشته است. شکایات مربوط به اینترنت، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده در ماه شهریور، نسبت به ماه‌ مرداد کاهش و شکایات مربوط به تلفن ثابت، تلفن همراه و خدمات پستی افزایش داشته است.

نظر شما